Tehnologie

Vodafone România, rușinea roșie

Stelian Muscalu

Am avut o experiență azi cu Vodafone Romania absolutamente halucinantă. Așa ceva nu aș fi crezut că poate să mai existe în relația dintre o companie și un client, care în 20 de ani nu a avut nici măcar o întârziere la plata facturii.

La începutul acestei luni, respectiv pe 2 aprilie am trecut la  un abonament de pe persoană juridică pe persoană fizică. Pentru că știu că sunt un “consumator” de telefonie am luat un abonament destul de mare. Mai mult, în momentul în  care am făcut acest abonament s-a constituit și un depozit de 150 de lei care reprezintă plata în avans a serviciilor de telefonie. Până aici totul ok.

Azi in jurul orei 16 primesc mesaj că din cauza faptului că am depășit limita de credit, Vodafone îmi restrictionează accesul la numărul de telefon.

Ok, am spus ca sunt mare devorator de telefonie dar nici chiar așa, ca de pe 2 aprilie până pe 11 aprilie să consum tot și să mai și depășesc!

Primesc în mesajul trimis de Vodafone și un număr de telefon la care să sun ca sa rezolv probabil problema. Ce să vezi… numărul meu fiind restricționat nu mă lăsau nici măcar să intru în legătură cu serviciul de relații cu clienții, asta așa ca aberațiile să curgă gârlă.

Buuuun. După ce primesc mesajul cu depășire a limitei, la aproximativ 4 ore primesc un mesaj de la același mirobolant Vodafone care-mi spune că am costuri suplimentare ZERO. Voi vă dați seama de aberația acestei situații?

Am așteptat să-mi termin emisiunea după care am plecat la cel mai apropiat punct Vodafone. Ce să vezi, acolo toată lumea dădea din umeri. Le-am arătat mesajul cu depașirea limitei în paralel cu mesajul legat de costurile suplimentare zero. Nu există baze de date frate să vezi că numărul ăsta este un bun platnic de 20 de ani, nu există bază de date să vezi ce s-a întâmplat de i s-a restricționat prostului accesul la propriul număr (spun prost pentru că am optat pentru Vodafone și-mi asum chestiunea asta, trebuie să fii tare prost să mergi la o companie care-și tratează clienții în acest fel).

Hai să revenim la centrul Vodafone unde angajații picați direct de pe Marte, găsesc soluția. Sunați la serviciul de relații cu clienții.

Pai prietene, asta-ți explic că nici acolo nu-mi mai permite această companie să sun… de parcă aș fi cel mai mare infractor cu vreo datorie de câteva sute de milioane de euro, și nu un client care are plătite două luni în avans.

Sună indivizii la serviciul de relații cu clienții. Ce să vezi, aștia nu au și ei un shortcut ceva… aștepți ca prostul 30 de minute până-ți răspunde un operator. După o așteptare din aia care nu se mai terimină, în condițiile în care aveam programate 3 telefoane importante de dat după emisia de la Business Club și în condițiile în care eram așteptat să gătesc la un eveniment, mi am tocat 30 de minute din viata pana răspunde un individ care pur și simplu nu avea nicio legatură cu nimic.

Îi explic situația hilară… că nu am datorii, că am bani în cont…. Dar că nu am telefon din cauza companiei pe care el o reprezintă. Ce-mi răspunde el, că mă înțelege dar nu are ce face.

Prietene, nu pentru înțelegere am  sunat eu la relații cu clienții Vodafone, ci pentru rezolvarea unei probleme. Eu acum suspectez că oamenii ăștia, în lipsă de personal calificat, au furat forța de muncă din guvern, altfel imi este greu să explic slaba înțelegere (că nu pot să folosesc retard) al persoanelor cu care am interacționat.

Singura soluție, spune individul extrem de nonsalant, este să-mi petrec urmatoarele ore fără telefon… și la un moment dat în zilele urmatoare o să mă sune cineva de la ei să vadă ce problemă am. Am ramas prost (prost pentru ca am ales serviciile Vodafone).

Pentru că deja nu mai am eu o problemă ci o au ei. Cred că o să sune mai repede OPC-ul și apoi avocatul meu. După care… vedem la cine are cu adevărat o problemă.

33 comentarii

    • Aceeași problema , dupa 8 zile de la data facturii ma anunța ca am terminat cei 13 Gb si am si cost suplimentar , ceva se întâmpla la Vodafone , asta nu este realitatea , m-au furat .

    • O zici de parca la cartele nu fac magarii (cum ar fi teapa cu trecerea pe roaming pentru care pierzi optiunile pe care le-ai platit, doar ca sa platesti din nou cand te intorci si multe altele). Ce i s-a intamplat, tragerea banilor din cont pentru chestiuni care nu puteau fi folosite pentru ca ar fi trebuit sa fie acoperite de optiuni, asta se poate intampla la fel de simplu si pe cartela.

      Partea nasoala si ce nu stie la final este ca OPC nu-si mai face treaba in ce priveste companiile de telecom. Doar cititiile review-urile pe care le primesc sediile OPC din tara, oameni care nu au primit raspunsuri dupa 90 de zile de la sesizari, solicitari refuzate aberant samd. Sunt curios cum o rezolva, desi ma indoiesc.

      • sa stii ca eu la orange am avut o problema asemanatoare acum 2 ani si OPC a solutionat cazul foarte repede si in favoarea mea, nu mai vorbii prostii

  • Dupa ce o sa ajunga si la urechiile lor acest articol în cateva ore / zile vodafone o să te facă sa te razgandesti la portare cu o oferta imbatabilă. La noi în țară se merge pe principiul „las că merge si așa „.

  • Am fost abonat Orange, persoana fizica, dupa care am trecut pe persoana juridica.
    Mi s-a parut o schimbare de atitudine in relatia cu “relatii cu clientii”
    Acum pot sa intarzi si o luna si dreptul de a apela nu mi se suspenda.
    Numai bine!

  • Da!
    Eu am cerut rezilierea unui abonament de 3 euro și la doua luni din acel moment mă trezesc cu somație de plată trimisă prin firmă de recuperare, că ma fac, că mă dreg, că draci să-i pieptene.Mi-am suflecat mânecile, am scris la toate autoritățile care aveau site și date de contact pe net și după o lună primesc răspuns de la ANPC și notificare de la ei că au reziliat contractul cu data cerută de mine și au anulat facturile emise ulterior. (ANPC-ul mi-a scris și că le-a aplicat o sancțiune contravențională).
    Pe ei!

  • Din pacate este aceeasi situatie si la celelalte companii , au externalizat serviciile de relatii cu clienti si nu au nici o putere de decizie sau solutii . Am avut asemenea experiente cu Telekom , BCR , Medlife , Regina Maria. Lipsa responsabilitati factorilor de decizie te fac sa alergi in sensul giratoriu aproape fara iesire …. ca la stat.

  • 9 numere de telefon ( 9 Abonamente ) Nelimitat Internet 4 G fără limita de viteza , convorbiri nelimitate in rețeaua naționala 300 Lei/ luna ! ,Persoana juridică . Telekom . Din cele 9 numere de telefon am unul singur care poate suna in roming la restul accesul fiind restricționat .

  • Asta e minciuna pe lângă o problema cu ENEL!!!! De 6 luni încerc sa aflu de ce mi-au luat 407 lei din avansul plătit la ei. Acolo, angajații chiar sunt recrutați de la Guvern ????

  • Anul trecut am convenit cu un operator sa trec un abonament Vodafone pe cartela reincarcabila. A durat 60 de zile, asta dupa ce operatorul m-a asigurat ca se intampla in 5 zile. Zeci de telefoane, 15 persoane diferite cu care am vorbit, răspunsuri la mișto etc. Concluzia: nu-i intereseaza, habar nu au unii de altii, prostie si nesimțire multa!!! Dupa toata povestea, o scrisoare pompoasa in care isi cer scuze, ca este o excepție, bla-bla… Am portat cele 5 abonamente ale familiei mele instant!

  • Stai sa vezi si ceilalti operatori,nu iti poti imagina nivelul de prostie,lipsa totala de comunicare si flexibilitate cu care te poti intalni la oricare din ei.Din pacate tot ce poti face este sa te portezi dar de mizerii nu vei scapa,doar vei afla noi moduri in care isi bat joc de tine…

  • Pe cartelă mi-au dat mesaj că am 50GB de net și am zis să nu mai bag extraopțiune că am deja net și 16€ credit pt apeluri. Într-o juma de oră de când am plecat de acasă am încercat să folosesc netul și nu se încărca nimic. Am verificat creditul și eram pe zero. Am sunat la *222 și mi-au spus că s-a consumat creditul pe net și cei 50GB sunt valabili doar dacă am extraopțiune. I-am explicat clar că nu am descărcat torrente să consum net de 16€ și că e absurd să fure lumea în acest hal căci extraopțiunea are deja net deci bonusul nu mai e de folos atunci.
    Mi-au dat vreo 3€ înapoi zicând că am fost taxat în plus într-adevăr dar deja eram în drum spre un magazin Orange să-mi portez numărul pe abonament la ei căci nu era prima dată când îmi dispare creditul de pe cartela Vodafone.

  • Sti ceva,nu mai te plange pe propriul blog ,dai o anumita suma de ex 40 euro pe luna alegi brandu pt statut ,ia incearca si serviuciu de telefonie mobila al angajatorului tau si au 4g si in mediul rural si costa intre 2e si 5 e

  • Aicea sa stii ca te contrazic la partea cu opc-ul, iar sesizarea daca esti bussines trebuie facuta la ancom, care si ei taie direct in carne vie. Opc-ul te rezolva doar daca esti persoana fizica

  • Din pacate Stelian, te faci putin de ras cu postarea asta, daca citeai contractul si termenii si conditiile , atunci cand treci de la juridic la fizic, pierzi istoric, vechime in retea. Devii un abonat nou care nu are istoric. In explicatia ta pur si simplu scrii ineptii , depozitul nu inseamna plata in avans a facturilor. Depozitul se recupereaza dupa 6 luni in care ti-ai platit la timp facturile si il poti lua cash-cazerie sau direct in contul de plati. Una la mana. Doi, ai depasit limita credit, inseamna ca imediat dupa ce ai facut abonamenul probabil te-ai apucat sa dai sms premium sau cine lucruri de genu in care exista un FUP – Usage credit de siguranta o limita impusa in primele 3 luni care nu te lasa sa faci costuri mari, ca o precautie ca nu te trezesti cu facturi mari – neavand istoric pe persoana fizica. Iar cost control are intarziere de actualizare de pana la 24 de ore

  • Daca ati avut curiozitatea sa va cititi contractul… Sau macar vreo doua paragrafe din el ati intelege exact ce s a intamplat cu abonamentul dvs… In loc sa va plangeti ca stati 30 de minute sa asteptati la relatii clienti, pe de alta parte daca intr o buna zi va uitati undeva telefonul, vi l gaseste un rau voitor si descarca cateva zeci de GB pana dvs realizati ca l ati pierdut, credeti ca e ok sa platiti costurile generate de acei gb descarcati?… Poate asa intelegeti cum functioneaza si care este scopul acestei limite de credit… Va protejeaza tot pe dvs ca si client de costuri… Si intervine cand se utilizeaza abuziv serviciile fata de media de utilizare inregistrata de dvs lunar…mesajul primit este unul tip si nu trebuie sa generati neaparat cost suplimentar ca sa primiti aceasta notificare.
    Pe de alta parte timpul de asteptare este relativ in functie de ramura pe care o selectati dvs…fiindca si rezolvarea situatiilor clientilor este structurata pe departamente in functie de natura solicirarii,de mentionat Vodafone este singurul operator care va directioneaza spre departament prin comanda vocala… Nu mai stati sa tastati 154756etc etc…dar in loc sa facem ceva pt noi stam sa ne plangem ca nu este cineva disponibil strict pt persoana noastra 24 din 24,ca doar suntem client vodafone si platim impresionanta suma de 15euro pe luna(fix 2 pizza).
    Cat despre avansul de 150lei nu se cere oricarui client, o „buba” a fost undeva, ori facturi neplatite la timp, ori abonanente inchise inainte de termen, ori vreun rau platnic la adresa dvs, ori zona in care stati este o zona de risc cu multi rau platnici. Dar aceste aspecte nu intereseaza pe nimeni, e Vodafone un hot ca ne cere… Dar cand va cumparati o vacanta de ce nu va deranjeaza sa platiti un avans pt bilet!?
    Iar alegerea companiei este strict raspunderea dvs…dar va dezamagesc spunandu va ca aceste reguli le aplica orice companie de telefonie mobila…limita de credit o sa aveti peste tot… Dar puteti scapa de ea… Faceti costuri suplimentare de 100euro lunar si apoi nu o sa mai fie nimic suspect sau anormal pt companie si pana in 100euro nu o sa va mai caute nimeni… Decat factura la emitere, si apoi o sa scrieti un articol cum ca hotii de la Vodafone nu v au anuntat ca aveti cost doar ca sa va ia banii ilicit… Deci bine nu va fi nici asa nici asa…

  • Am avut aceeași experiență neplăcută cu Vodafone. După expedierea a cca 100 de sms-uri într-o lună, in care oferta era de 1500 sms-uri am fost atenționat că serviciul de sms mi-a fost blocat pe motivul că fac frauda sau publicitate. O aberație. Am fost le-am arătat ce sms-uri dau, și m-au întrebat dacă n-am auzit de watsap sau Facebook messenger. În acel moment am am reziliat imediat contractul. Vodafone o mare țeapă.

  • Eu am vrut sa portez un numar de Lyca Mobile in Vodafone si consultantul de vanzari de la Piata Unirii din Splaiul Independentei ( Vlad pe nume ) imi spune ca nu se poate porta numarul,ca reteaua Lyca Mobile este inexistenta,afiliata alte retele,etc.Am plecat de acolo si am fost la Tineretului la un magazin partener,Arsis.Acolo in 5 minute s-a rezolvat problema.Nu stiu in ce conditii angajeaza astfel de creauri care nu stiu macar nici pe cele lume traiesc.Nu stiu in ce conditii fac interviul acela care nu isi are niciun rost.Degeaba ai 12 clase sau o diploma de BAC daca esti tufa de Venetia.

  • Totul este bine pana semnezi contractul apoi … la revedere ! Eu am facut un contract pe firma pt 3 numere si pe factura mi-au venit la plata 4 numere. A durat si am platit in plus 7-8 luni pana sa dovedesc ca am semnat contractul numai pt 3 luni. ADIO Vodafone !!

  • Eu personal am lucrat la Vodafone, in magazin, in Unirii, in Cluj, iar in cazul de fata probabil se aplica Fair Usage Policy. Sunt clienti care fac conferinte telefonice ce depasesc 24h pe zi (pe factura). Sunt utilizator Vodafone de peste 15 ani, dar nu sunt mare fan! Ca infrastructura in telefonie mobila, sunt cei mai ok in Romania, iar faptul ca le pleaca clienti la competitie (Orange, Telekom), e defapt o marja despre care se stie: 5%-15% in care practic, companiile de telefonie fac schimb de clienti! Ceea mai buna varianta este sa schimbi operatorul de telefonie mobila odata la 2 ani!
    P.S.: De multe ori, sistemul nu permite acces oriunde, oricarui angajat, iar aplicatia in care se lucreaza e facuta de IT-sti pentru IT-sti. Cel mai bine e sa vorbesti cu un manager despre problema asta!

  • Recomandarea mea este să evitați Vodafone. Eu mă rog de ei pentru rezilierea unui abonament de o lună. Ei îmi spun „Va sunăm în 7 zile”. Aștept 7 zile , nu mă sună nimeni, mă duc din nou la ei și ei repetă „Nu putem să rezolvăm in magazin. Vă sunăm noi in 7 zile” . Deja-vu ..

  • Stelian, cred că știi ma bine decât mine, că vina e și a celor care conduc departamentul de Relații cu Clienții. Și văd că sunt normal, pentru că atunci când mă revoltă, ca și pe tine și pe orice client vechi și de bună credință, lipsa de profesionalism, lipsa de empatie. Și cred că e consecința politicilor din educație. A anilor de nepăsare, de atitudine de aia de aprozar, „lasă bah că au nevoie de noi, unde o să se ducă”. Deși Vodafone, mă rog Connex, cum se chema când lucram eu pentru ei, erau extrem de atenți la client. Cred că oamenii de atunci ori s-au pensionat, ori au emigrat…. 🙁

  • Dragi prieteni de suferinta, Vodafone se afla in declin de mai multi ani si umfla facturile cu tupeu. Am fost client pe cabinet/pfa intre 2009 – 2016, cu trei numere de telefon. Te pacaleau la abonamente ceva de groaza, nu respectau bonificatiile din contract si te incarcau la factura cu servicii neaccesate. In 2016 am avut un scandal cu ei pe bune si am refuzat sa plec din magazin pana nu au stornat toate prostiile facturate. O aurolaca de angajata mi-a recunoscut la telefon ca sunt sume incarcate la factura, dar mi-a ras in nas si mi-a spus ca nu pot dovedi. Doar ca nu a fost ca ea, compania a evitat un scandal de proportii care urma sa se produca.

  • 3 ani mai tarziu de la postarea articolului, Vodafone inca trage tepe si nimeni nu ii poate opri decat prin dezabonare sau portarea la un alt operator.

Adaugați un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.