Facem noi ce facem şi la fiecare sfârşit de an ne întoarcem la taxa de mediu, sau timbru verde, sau taxa de primă înmatriculare sau taxa de mediu… sau cum s-o mai chema că e greu să ţii pasul cu cele 14 schimbări din 2007 şi până azi. Vi se par multe? Atunci aflaţi că mai urmează una.
Din 2016 este foarte probabil ca aceasstă taxă să devină una de utilizare, plătibilă în mai mulţi ani. Deci avem din nou o schimbare de denumire dar şi de paradigmă. Nu se mai achită toţi banii la achiziţia maşinii, ci dacă vreţi o să se plătească în rate.
Vor fi scutite de această taxă maşinile care deja au plătit un timbru de mediu nu şi cele care au plătit taxa dar ulterior au recuperat-o în instanţă. Vor mai scoate bani din buzunare şi şoferii ale căror maşini urmeaza să fie înmatriculate.
Ideea asta a venit din capul unui parlamentar UDMR, însă ceea ce este interesant este că a cam primit girul tuturor partidelor politice, lucru care ne arată destul de clar că proiectul se va transforma în lege.
Practiv taxa atât de disputată până acum între şoferi şi stat, se va transforma într-un impozit anual. Valoarea acestui impozit va fi mai mică în primii ani de viaţă ai maşinii şi va creşte odată cu îmbătrânirea ei şi evident cu creşterea gradului de poluare.
La cum arată acum proiectul se schimbă fundamental abordarea, în sensul că maşinile vechi vor plăti mai mult ca cele noi pe principiul poluatorul plăteşte.
Practic este luat în calcul un coeficient care ţine cont de durata medie de folosire a unei maşini, care pe baza datelor Registrului Auto Român, ar fi de 15 ani. Însă acest sistem de creştere graduală îi va dezvantaja pe cei care folosesc mai mulţi ani maşina.
Prin urmare statul ar vrea să ne plimbăm numai cu maşini noi care să polueze puţin. Sunt convins că şi şoferii ar vrea acelaşi lucru… numai că pe lângă voinţă mai e nevoie şi de putinţă. Ori într-o ţară în care pre mulţi oameni îşi duc traiul d epe o zi pe alta … această modificare ridică mari semne de întrebare.
Ceea ce este şi mai interesant în această ecuaţie, este faptul că ideea nu este nouă. Ea a mai fost vehiculată de oamenii din domeniu, imporatatori şi producatori dar care cereau o taxă anuală în paralel cu timbrul de mediu, în ideea de a descuraja folosirea îndelungată a maşinilor. Până la urmă vorbim de un business care trăieşte din vânzarea d emaşini… ori noua taxa exact asta face, încurajează achiziţia d emaşini noi.
În acest moment taxa auto se plăteşte pentru vehiculele mai vechi de 2007 sau, la tranzacţie, pentru cele pentru care taxa a fost plătită şi recuperată.
Taxele aplicate sub diferite forme au fost contestate în instanță de sute de mii de şoferi, date oficiale indicând că peste 500.000 de proprietari de autovehicule au intentat procese pentru restituirea taxelor și numai aproximativ 200.000 de dosare au fost deja soluționate.
Credeti ca ar fi mai bine ca plata acestei sa se faca in rate, caci pana la urma cam asta propune statul.
Da, sunt sigur ca si soferii vor masini mai noi, ca unii nu-si permit ? Poate ca nu dar atunci de ce isi iau masina ? Stiu ca unii zic ca in ziua de azi masina e o necesitate dar chiar nu e asa, exista transport in comun, taxi.
Ideea asta ca tot omul trebuie sa aiba o masina mi se pare gresita. Si cine nu-si permite una noua sa-si iau o Dacia de 20 de ani care lasa norul de fum in urma lor. Cine nu-si permite o masina buna, mai nepoluanta nu are masina si asta e …. "nu se poate pt. toata lumea tovarasi" zicea cineva odata.
Sunt sigur insa ca multi daca fac un efort isi pot lua o masina de maxim 5 ani care e la un pret rezonabil. Se gaseste Logan de 5 ani cu un pret ff OK de exemplu.
absolut corect
Ceva de genu:scapam de dracu dar dam de tacsu….una peste alta, e o idee ok cea cu plata în rate
cred ca efortul bugetar pentru fiecare sofer in parte este ceva mai usor de sustinut
Nu se terminase la un momendat cu recuperarea taxei? De ex intelesem ca dupa 2012 daca iti aduceai masina din vest, plateai taxa dar nu ai mai fi putut si sa o recuperezi?
Nu se terminase la un momendat cu recuperarea taxei? De ex intelesem ca dupa 2012 daca iti aduceai masina din vest, plateai taxa dar nu ai mai fi putut si sa o recuperezi?