Renault vrea mai mult de la piaţă. Şi înainte să primească trebuie să dea. Să dea modele noi.
Însă nici aici lucrurile nu sunt foarte simple. Înainte să apară modele noi trebuie să dispară unele vechi care nu au făcut performanţă. Vizate în acest moment sunt Laguna şi Latitude. De Laguna a auzit tot românul, nu la fel stă treaba cu Latitude. Este şi normal, frencezi au vândut cu chiu cu vai vreo 500 de unităţi din modelul ăsta.
Bun, ce vrea acum Ranault? După ce ani buni Dacia a fost tracţiunea pentru vânzările francezilor, lucrurile ar putea să se schimbe. Odată cu relansarea pieţei auto s-ar putea ca avantul unei maşini low cost să mai piardă din caii putere. Aşa că după ce a fost stimulat cu o primă de vreo 7 milioane de euro, bossul Renault, Carlos Ghosn ar vrea să se dea de 3 ori peste cap şi să recâştige din cota de piaţă pierdută în favoarea nemţilor de la Volkswagen.
Aş putea spune că este o luptă nedreaptă, este o misiune dificilă să te baţi cu Passatul nemţilor. Da! Pentru ca asta vor sa faca francezii – vor să scoată un sedan care să se bată de la egal la egal cu cea mai de succes maşină europeană a momentului. Nouul model o sa fie desenat în versiunile sedan şi station wagon, Renault urmând să renunţe la varianta coupe.
Curioşii mai au de aşteptat până pe 6 iulie momentul în care va fi prezentat noul model Renault. Iar daca o să vă placă vânzărilor vor începe din toamna acestui an.
Ce va aduce nou maşina, conform oficialilor francezi? Păi un design atrăgător (dacă mă întrebaţi pe mine francezii au o mare problemă la capitolul ăsta), o nouă platformă şi o serie de funcţii îmbunătăţite.
Pe lângă Passat, noul model se bate cu Skoda Superb şi Ford Mondeo, modele care au demonstrat că au găsit reţeta pentru vânzări bune. Îmi vine greu să cred că Renault poate să scoată un model la fel de bun ca un Passat şi la fel de ieftin ca o Skoda. Dar nu mai avem mult până să ne lămurim dilemele.
Renault este capabila atat de surprize foarte placute, dar si de gafe monumentale. Sa vedem ce va fi de data aceasta