Business

Responsabilitate, ingredientul prin care creştem împreună

Stelian Muscalu

Vreau să vorbim azi un pic despre responsabilitate. Şi implicit despre responsabilizare. De fapt îmi place să cred că responsabilizarea ar trebui să fie concluzia acestui material.

Din start vă spun că dezbaterea asta pleacă de la o instituţie bancară, este vorba despre Raiffeisen Bank.

Provocarea este una uriaşă în condiţiile în care din păcate societatea noastră se îndepărtează tot mai mult de această noţiune. Semnalul venit, din societate de multe ori, ne indeamnă spre orice mai puţin spre a fi responsabili.

În aceste condiţii aride, banca își propune să pună responsabilitatea în lumină și să promoveze oamenii care fac mai mult pentru ceilalți, care aleg întotdeauna drumul fără scurtături și care respectă regulile în fiecare situație, indiferent de circumstanțe, prin campania-manifest “E timpul să punem responsabilitatea în lumină!”.

Cred că era nevoie de un astfel de debate ca de o gură de aer, într-o societate prea îmbâcsită. Spun debate, pentru că vorbim de o campanie la care o să ia parte mai multi bloggeri şi vloggeri. Asta în condiţiile în care primesc zilnic mesaje în care sunt întrebat de ce nu fac ceva, de ce nu iau atitudine. Iată că fac un prim pas. Mă alătur acestei campanii pentru că eu cred fantastic de mult în responsabilitate şi în creşterea unei societăţi pe meritocraţie.

Pentru că-mi cunosc publicul foarte bine, ştiu că o să existe o serie de îndoieli privind subiectul doar pentru că el este lansat de o instituţie bancară. Dar am să repet ceea ce spun de nenumărate ori. Băncile nu sunt instituţii perfecte, dar fără ele economia nu poate funcţiona. Ele fac banii să circule, condiţie primordială pentru a face paşi înainte. Iar faptul că Raiffeisen Bank lansează o astfel de campanie, este un semn de maturitate. Bun pentru ei şi business-urile lor dar şi pentru societate per ansamblul ei.

Practic noua poziționare marchează trecerea de la sloganul “Reușim împreună” la “Banking așa cum trebuie”.Conform acestui studiu realizat de Raiffeisen Bank la nivel naţional, doar 4 din 10 români consideră că responsabilitatea este o valoare care definește meseriile din industria creativă, că actorii, pictorii sau sculptorii și puțin peste jumătate dintre români atribuie responsabilitatea unor meserii ca cele de vânzători, agenți de pază, șoferi sau personal de serviciu.

Eu cred că imaginea despre responsabilitate a fost, din păcate deformată, denaturată în ultimii aproape 30 de ani de falsele modele care au defilat prin media românească. A sosit momentul să înţelegem că atunci când cerem o schimbare, ea trebuie să plece începând cu noi. Iar orice schimbare se poate face doar printr-o atitudine responsabilă. Tocmai de aceea am ales să mă implic în campania aceasta, să merg într-o sucursală a băncii, să observ cum se întâmplă lucrurile, cum circulă banii. Am ales să vorbesc cu oamenii de acolo, cu angajaţi care lucrează, unii, şi de peste 10 ani în cadrul aceleiaşi agenţii bancare. Care este diferenţa între ofiţerul bancar din front office de azi şi cel de acum 10 ani, vă spun într-un articol viitor.

Revin cu experienţa din bancă.

4 comentarii

Adaugați un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.