Deci, ca să începem academic textul, aşa cum se lucrează la Primăria Capitalei, situaţia este cam aşa:
1.Avem nişte aplicaţii de taxi deştepte, private, care funcţionează excelent. Ele au fost făcute cu bani ai investitorilor şi este exclusiv treaba lor cum îi recuperează. Eu ca potenţial client mă bucur că scot telefonul din buzunar şi chem taxiul fără să mă conversez cu duduia aia care în ultima vreme găsea tot mai greu maşini. Primăria Capitalei spune STOP. Ce atâtea aplicaţii private. Ia scoate tu Steliane nişte bani din buzunar că vreau să fac eu o aplicaţie din asta de-ţi place ţie. Tot aşa frumos pe telefon, un copy-paste cum s-ar zice. Doar că totul se va face pe banii mei, probabil la un cost dublu decât cel al pieţei şi cu şpăgile de rigoare pentru toată lumea ca să fie bine ca să nu fie rău vorba românului născut… întreprinzător pe banii mei. Cam aşa stăm cu aplicaţiile.
2.Există nişte servicii civilizate de transport. Nici alea nu sunt bune. E chestie de tehnologie, ţi se trag bani civilizat de pe card, maşini curate, şoferi discreţi, calificative … ce să mai occident. Nu mă nene, noi vrem orient. Îi scoatem pe băieţii ăştia civilizaţi din piaţă şi facem noi o firmă la primărie, plătită tot din banii lui Stelian, care să mulţumească din nou pe toată lumea… cel mai probabil mai puţin clientul.
Mai jos aveţi poziţia Star Taxi pe această temă (nu înţeleg de ce nu se coalizează companiile astea din domeniul tehnologic ca să poată invinge ideile aberante venite din suburbiile bucureştene)
„Având în vedere poziția Primăriei Municipiului București conform căreia se dorește implementarea unei aplicații proprii, constatăm acum care este interesul Doamnei Primar General, Gabriela Firea, legat de Hotărârea din data de 19.12.2017 și ce se urmarește de fapt. Primăria dorește să închidă StarTaxi, o aplicație informatică, care funcționează perfect legal și care își achită toate taxele și impozitele de mai bine de 5 ani, un business dezvoltat pe capital privat, pentru a înființa propria aplicație de comandă taxi pe banii contribuabililor.
Acest lucru ne duce cu gândul la ceea ce s-a întâmplat în urma cu 70 de ani când se închideau toate micile afaceri și totul trecea în proprietatea statului. Ar trebui să ne punem un semn de întrebare cu ceea ce urmează să se întample în continuare și care vor fi urmatorii agenți econimici pe care Primăria dorește să-i închidă pentru a-și deschide propriile companii.
StarTaxi își dorește un mediu concurențial loial și legal și nu poate înțelege aceste demersuri ale Primăriei. Tocmai din această cauză am luat decizia contestării hotărârii adoptate în data de 19.12.2017 în cadrul ședinței CGMB.
StarTaxi a solicitat Tribunalului București, secția de contencios administrativ, in data de 11.01.2018 suspendarea HCGMB 626 din 19.12.2018 privind modificarea HCGMB nr. 178/2008 privind regulamentul taximetriei din București. Amintim că prin actul contestat, Primăria a încercat să închidă aplicațiile StarTaxi și Clever Taxi.
StarTaxi a invocat nerespectarea legislației europene (directiva TRIS, directiva societații informaționale și actele de transpunere precum și mai multe comunicări și recomandări europene).
Totodata, StarTaxi invocă încălcarea valorilor constituționale privind libertatea economica si Tratatul de Funcționare al UE precum și mai multe legi naționale.
StarTaxi atrage atenția ca prejudiciile create prin HCGMB nr. 626/2017 vor fi deosebit de grave și că măsura Primăriei îndepărteaza Bucureștiul de progres și tehnologie, afectând sute de mii de cetațeni.„
Din pacate cu o floare nu se face primăvară. Personal aştept reacţii de la Clever, Uber, Taxfy şi toţi cei care au încercat să aducă puţină civilizaţie în transportul personal într-o ţară care parcă a uitat de această noţiune.