Îmi amintesc că am scris un materiale la începutul anului 2015 despre clasamentul de pe piaţa auto. 2014 se închisese cu Toyota pe podium şi Volkswagen pe un onorat loc II. Însă creşterea fantastică pe care o înregistra compania germană m-a făcut sa pariez pe ea pentru anul 2015. Eram ferm convins ca finele anului urma să aducă o schimbare a clasamentului. Ba lucrul ăsta chiar s-a întâmplat în primele 6 luni ale anului. Numă că în septembrie a venit ceea ce avea să fie ciuma Volkswagen şi muma Toyota.
Chiar şi cu o scădere a vânzarilor de 0,8% japonezii şi-au păstrat pentru al 4-lea an la rând titlul de cea mai mare companie auto din lume. Diferenţa între primele două locuri este de 220 de mii de unităţi, un număr nesemnificativ dacă ne raportăm la cele peste 10 milioane de maşini vândute de Toyota. Pe locul al treilea, General Motors nu a avut niciodată o creştere suficient de mare cât să ameninţe Toyota.
Fiind pe val, japonezii se gândesc chiar şi la ceva achiziţii. Niponii sunt pregătiţi să scoată din buzunare peste 3 miliarde de dolari ca să obţină controlul complet al mărcii Daihatsu. Toyota controlează deja 51% din Daihatsu. Însă restul de 49% din companie i-ar permite să ia unele decizii pe care acum nu şi le permite. Anlişti citaţi de Automotive News Europe, spun că Daihatsu ar putea deveni marca low-cost a celor de la Toyota pe care ar urma să o dezvolte cu o strategie asemănătoare cu cea folosită de Renault la Dacia.
*220 de mii
corect. Multumesc
ps – graba strica treaba 😉