Auto-moto

Noua Clasă A de la Mercedes. Tot ce poate visa un şofer

Stelian Muscalu

M-am oprit asupra acestui comunicat din două motive. Unul, pentru că-mi este dor de momentul în care testam maşini, mai bine sau mai rău, şi nu din calitatea de profesionist pe care nu pot să mi-o arog, ci din calitatea de şofer şi poate pasionat de cele 4 roţi. Şi doi, datorită omului care l-a trimis. Dacă PR-iştii din România ar fi ca el lucrurile ar arăta altfel. (mai sunt câţiva printre care şi Alex de la BMW, dar prea puţini ca să întrezăresc primăvara comunicării).

Bun, să revenim la maşină. Când spui Mercedes poţi să te opreşti, pentru că de acolo marca vorbeşte singură. Ştii de fapt că Mercedes, fără a fi un articol publicitar, înseamnă comfort, înseamnă siguranţă şi până la urmă înseamnă statut. Azi am primit un comunicat despre noul Mercedes-Benz Clasa A.

Din punct de vedere tehnologic, Clasa A nu doar că stabilește un nou standard la nivel de industrie datorită MBUX – Mercedes-Benz User Experience, ci oferă și numeroase funcționalități care până recent erau rezervate segmentului de lux. În premieră, Clasa A se poate conduce semi-autonom în anumite situații, iar blocurile optice MULTIBEAM LED sunt acum disponibile opțional. Toate modelele Clasa A sunt propulsate de noi motoare eficiente pe benzină sau motorină și, deși Mercedes-Benz a păstrat aspectul sportiv, utilitatea modelului a fost îmbunatățită. Dacă vă gândiţi deja să-l cumpăraţi aflaţi că noua Clasă A va fi disponibilă la comandă începând cu luna martie, iar primele livrari se vor face începând cu luna mai.

Exteriorul noii Clasa A emană sportivitate, dinamism și emoție. Design-ul frontal progresiv, cu capota joasă, blocurile optice cu LED-uri, cu elemente cromate, luminile de zi conturează o prezență impunătoare și atrăgătoare. Grila radiatorului, etalând central steaua Mercedes, se deschide la bază ca o reinterpretare a modelului precedent, și prezintă pini dispuși în formă de diamant alături de un element central, argintiu, pentru a sublinia caracterul sportiv al mașinii.

Forma alungită a autoturismului este accentuată de ampatamentul mai lung față de versiunea precedentă și de caracterul liniei laterale a caroseriei. Capota este mai inclinată față de modelul anterior, accentuând caracterul dinamic al părții frontale. Arcadele roților, mai ample decât anterior, pentru a permite echiparea unor jante cu diametre între 16 și 19 inch, scot în evidență caracterul sportiv al Clasei A și oferă o stabilitate mai bună. Aspectul lat al autoturismului este completat de geamurile mai ample, care evidențiază umerii caroseriei, cât și de reflectoarele din bara de protecție din spate, acum mai distanțate unul față de celălalt. Blocurile optice alungite din spate contribuie la aspectul emoțional al Clasei A.

Design interior revoluționar

În premieră, compartimentul bombat de deasupra cockpit-ului nu mai este prezent. Astfel, forma centrală a bordului, similară unei aripi, se extinde fluid de-a lungul habitaclului. Display-ul Widescreen este poziționat independent, având un aspect plutitor, fără elemente vizibile de prindere. Designul gurilor de ventilație este un alt aspect remarcabil la interior, făcând trimitere la forma unei turbine sport.

Bordul este împărțit în două secțiuni orizontale tridimensionale: secțiunea inferioară este separată vizual de corpul principal al bordului printr-o linie de demarcare și pare că plutește deasupra bordului. Lumina ambientală amplifică acest efect, accentuând proeminența structurii. Sunt disponibile acum de cinci ori mai multe culori ale luminii ambientale (64 culori) față de versiunea precedentă.

Panoul de afișare plutitor este disponiblil în trei versiuni:

ambele display-uri de 7 ich (17,78 cm);

display de 7 inch în spatele volanului, respectiv 10.25 inch (26 cm) pentru cel central;

ambele display-uri de câte 10.25 inch.

Noua Clasă A este primul model Mercedes-Benz ce oferă noul sistem multimedia complet: MBUX –Mercedes-Benz User Experience, care deschide o nouă eră în materie de conectivitate. O caracteristică unică a acestui sistem este abilitatea de a învăța, datorită inteligenței artificiale. MBUX poate fi individualizat și adaptat pentru fiecare utilizator. Astfel, se creează o legătură emoțională între vehicul, șofer și pasageri.

Capacitatea portbagajului noului A este de 370 litri – cu 29 de litri mai mult decât în cazul generației anterioare. Datorită blocurilor optice din spate, lățimea deschiderii portbagajului este cu 20 cm mai mare, iar podeaua compartimentului pentru bagaje este cu 11,5 cm mai lungă. În combinație cu pachetul pentru depozitare, spătarul banchetei spate poate fi poziționat mai vertical, de ex., pentru a facilita accesul cutiilor voluminoase. Compartimentele de depozitare au fost de asemenea modernizate și mărite: suportul pentru pahare pe tunelul central pentru căni, cutii și sticle de pană la 0,5 litri este o caracteristică nouă a anumitor linii de echipare.

Motorizări noi, eficiente – atât benzină, cât și diesel

La lansare, Clasa A va fi disponibil cu trei variante de motorizare:

  • A 200 cu transmisie 7G-DCT cu dublu ambreiaj (120 Kw/163 CP, 250Nm,permițând un consum mixt de carburant de 5,1l/100km, nivel mediu de emisii CO2 de 133g/km)
  • A 250 cu transmisie 7G-DCT cu dublu ambreiaj (165 Kw, 224CP, 350Nm, consum mixt carburant de 6,0l/100km, nivel mediu de emisii CO2 de 141 g/km)
  • A 180d cu transmisie 7G-DCT cu dublu ambreiaj (85Kw/116CP, 260Nm, consum mixt carburant 4,1l/100km, nivel mediu de emisii CO2 de 108g/km)

Rezervorul are standard capacitatea de 43 litri, însă poate fi extins opțional până la 51 litri.

De asemenea opțional, Clasa A este disponibil cu tracțiune integrală 4MATIC cu sistem de distribuție variabilă a cuplului. Sistemul sportiv de tracțiune integrală a fost și el îmbunătățit, oferind acum mai multă plăcere la conducere și, totodată, fiind mai eficient. Prin intermediul comutatorului DYNAMIC SELECT, șoferul poate influența caracteristicile 4MATIC mai mult decât oricând. Componentele 4MATIC includ transferul puterii la demaraj către puntea spate, prin intermediul transmiei automate cu dublu ambreiaj, și diferențialul punții spate, care are integrat un ambreiaj multidisc. Acesta nu mai este alimentat electro-hidraulic, ci electro-mecanic.

Adaugați un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.