Povestirea este a mea și a multora, cu siguranță! Și vorbesc aici despre relația cumpărătorului de rând cu comercianții și autoritățile cu competențe în soluționarea problemelor de acest gen, în speță Media Galaxy și ANPC.
Am achiziționat acum ceva timp o consolă Xbox pentru fiul meu. Acesta (atipic pentru un copil de vârsta lui) nu a fost atât de încântat de cadoul primit și, după ce l-am desfăcut din cutie, instalat Minecraft pe el și jucat 15 minute, am fost nevoită să îl repun în aceeași cutie și să dau curs rugăminților copilului de a-l returna și a-i cumpăra o trotinetă în loc.
Am făcut același lucru de multe ori și în Europa și peste Ocean, iar procedura a durat cam 5 minute, fără întrebări suplimentare.
Ajunsă la Media Galaxy, mă interesez care este procedura de returnare, mi se răspunde respectuos să aduc produsul la verificat și apoi, completăm un formular și mi se returnează banii. (perfect, am gândit, nici nu mă așteptam la altceva). Fac întocmai, asist la scoaterea produsului din cutie, observ cum angajatul se uită meticulos la consola care, până la un moment dat a stat pe un banc de probe și… fără nici măcar un cuvânt … angajatul dispare cu tot cu consola mea. Am așteptat din acel moment circa 15-20 de minute, am întrebat alți angajați dacă știu cumva unde a dispărut colegul lor… Pauză!
Într-un final, reapare angajatul, cu respectiva consolă, însoțit de managerul magazinului care încearcă să îmi demonstreze cum aceasta este zgâriată! Și, cu toată bunăvoința, ei mi-ar fi returnat banii, dar, în regulament este stipulat clar că orice produs zgâriat nu se mai poate returna.
Acum, dacă stau drept și judec strâmb ( că altfel cum să mă pun în poziția lor), uitându-mă în bec la consolă, ca să nu zic sub microscop, se vede ceva, ca și cum ai fi șters să zic un ecran de telefon cu o cârpă care a mai lăsat ceva urme. Încerc să le spun că eu am adus consola, practic, în aceleași condiții cum am cumpărat-o,dar nu am avut cui.
Ca atare, din exces de zel, angajații vor să îmi răspundă la întrebarea care se impunea: UNDE AU DISPĂRUT ȘI DE CE CU CONSOLA MEA? prin imaginile înregistrate de camerele magazinului. Ce să vezi și acolo…logic, ce nu am văzut cît au dispărut cu ea: doi angajați au verificat consola mea, punând mâna pe ea, fârâ mănuși, fix în locul unde se chinuiau ei să îmi demonstreze că e zgâriată!
Ce a urmat? Reclamație scrisă cu nr de înregistrare în magazin. Răspuns la ea? Pauză. Reclamație scrisă cu documente justificative lăsate la ANPC. Răspuns la ea? Pauză.
Comentarii gârlă în jurul meu: “păi mă, tu nu știai că nu trebuie să cumperi de la ei? Au o politică foarte proastă, în defavoarea cumpărătorului….”!
NU. Eu am vrut să am drepturile mele în țara în care am o grămadă de obligații!
Povestea continuă…până acum procedura fără rezultat a durat 30 de zile…sau…mă mut în Noua Zeelandă…acolo cred că îmi dau cadou o consolă pe care dacă decid să o returnez, îmi vor da și banii înapoi…
[…] are rost să repet povestirea cu Xbox-ul, dar are sens să remarc două […]