Vreau să vorbim azi puţin despre educaţia financiară. Este un alt capitol la care suntem codaşii Europei şi din păcate autorităţile statului nu fac nimic în acest sens. Au alte preocupări. Însă tot mediul privat este cel care vine cu valoare adăugată, la fel cum s-a întâmplat în zona şcolilor profesionale.
De această dată vorbim de educaţia financiară făcută încă de la grădiniţă în cel mai practic mod cu putinţă. Înfiinţarea unui business, stabilirea obiectivelor, vânzarea şi calcularea profitului. Pentru mulţi dintre locuitorii acestei ţări aceşti termeni sunt total străini.
Sunt însă două grădiniţe private, Grădinița Bambi și Școala Step by Step, care pregătesc în această perioadă evenimentul ”Mărțișor Antreprenor”. Ce înseamnă de fapt acest lucru? Identificarea împreună cu copiii, a sensurilor conceptului de antreprenoriat. Cei mici sunt încurajaţi să participe în mod eficient la activitățile de echipă, să își pună ideile în practică prin creativitate, inovare dar și prin asumare de riscuri. Astfel copiii descoperă noțiuni despre managementul resurselor personale, inițierea şi derularea unei afaceri, risc, reușită și etică.
Proiectul Mărțișor Antreprenor se derulează în perioada 23 ianuarie- 3 martie 2017 și presupune mai multe etape:
-
Anunțarea/prezentarea proiectului către copii, identificarea noțiunilor cheie ce definesc antreprenoriatul.
-
Identificarea obiectivelor ediției Mărțișor Antreprenor 2017, alegerea modelelor și a materialelor folosite, elaborarea listelor de cumpărături, realizarea mărțișoarelor-model.
- Încărcarea modelelor în magazinul virtual www.martisorantreprenor.ro. Un tătic priceput i-a învățat pe copiii clasei a IV a de această dată cum să realizeze și să asigure mentenanța site-ului, prin deslușirea noțiunilor caracteristice unui magazin on-line.
-
Promovarea magazinului on-line prin diverse mijloace specifice.
-
Preluarea comenzilor on-line, realizarea modelelor solicitate, colectarea și ambalarea produselor, confirmarea, prin email, a comenzilor.
-
Livrarea comenzilor primite.
-
Centralizarea ”veniturilor”, repartizarea sumelor cuvenite fiecărei clase, achiziția produselor/serviciilor hotărâte, analiza proiectului și a evenimentului.
Părinții sunt și ei implicați în sensul că sunt rugați să îi familizarizeze pe copii prin accesibilizarea noțiunilor de comert și e-commerce, marketing și emarketing, planificare și comunicare de eveniment, analiza a planului de afacere și evaluarea afacerii, strategie de vânzare, etica în afaceri, protecția consumatorului și protecția mediului.
Proiectul și evenimentul ”Mărțișor Antreprenor” devine astfel un exercițiu de învățare într-un context cât mai apropiat de realitate și se delimitează de activitatea strict comercială de vânzare-cumpărare. Este întărită ideea de colaborare între clase – de aceea accentul nu va fi pus pe sumele ”câştigate” ci pe atingerea și, eventual, depășirea obiectivelor setate. ”Vânzările” vor fi centralizate și comunicate în mod transparent către părinți.