Cu planuri de extindere în România și Republica Moldova, Moore Stephens KSC, despre care am mai scris şi aici, are câteva lecţii de management al crizei
Managementul situaţiilor excepţionale devine o necesitate pentru lideri
”Provocările ridicate de procesul de management de criză sunt din ce în ce mai prezente în comunitatea de business, pe măsură ce gradul de globalizare şi de interconectivitate creşte”, a precizat Mamas Koutsoyiannis – CEO al Moore Stephens KSC în România şi Republica Moldova.
El a adăugat că extinderea reţelelor de business şi interdependenţa pe care afacerile se bazează dau naştere unui mediu în care răspândirea crizelor este inevitabilă, iar managementul acestor situaţii excepţionale recurente devine astfel o necesitate şi pentru liderii de business din piaţa românească.
Cu toate acestea, prezentările şi dezbaterile ulterioare au scos în evidenţă faptul că mediul de business din România este unul stabil şi că oportunităţile de investiţii sunt multiple. Extinderea operaţiunilor Moore Stephens în România şi Republica Moldova, cu ajutorul expertizei echipei lui Mamas Koutsoyiannis, este un prim indicator în acest sens.
În România funcționează networking-ul
De asemenea, Marius Ștefan, General Manager Autonom Renta a Car, a a xplicat că oamenii de afaceri trebuie să fie rapizi și flexibili în România, deoarece lucrurile se schimbă brusc.
”Ceea ce funcționează, însă, în România este networking-ul”, a subliniat acesta.
Ca sfat pentru antreprenori, Ștefan a punctat un bun obicei, și anume a le cere anagajaților din conducerea companiei să citească lunar o carte de business și, ulterior, să-și expună propriile idei inspirate din aceasta. ”Și business-breakfast este eficient: te întâlnești cu oameni cu idei și le dezbați printr-un exercițiu de brainstorming excelent”, a conchis Marius Ștefan.
Atitudinea față de distribuitori:
”Dacă esti un pește mic, alege un lac mic”
Învățămintele lui George Ghonos, Treasures EASE și Managing Director McCain Foods Southeastern Europe, au fost exprimate în același stil direct:
”Trebuie să fii pregătit pentru situații de tip yoyo, să trăiești între entuziasm și dezamăgire!”.
Sfaturile omului de afaceri sunt legate și de decizii de început pentru un business.
”Dacă esti un pește mic, alege un lac mic, fără cheltuieli inutile, nu cedați la respingerile distribuitorilor și țineți la brandul vostru!”, a sintetizat reprezentantul McCain Foods Southeastern Europe.
Moore Stephens KSC nu e o firmă mare. Sunt doar câțiva oameni, dar foarte buni experți. Dacă Moore Stephens ar fi fost o singură firmă cu siguranță am fi vorbit de ”Big 5” în loc de ”Big 4” pentru că sub numele de Moore Stephens se regăsesc 307 firme și 667 birouri în 105 țări, în care lucrează peste 27.000 de angajați, incluzând peste 2.500 de parteneri.