Ford KA+ este genul de maşină ideală pentru oraş. Nu te scoate în evidenţă, deci s-ar putea să nu prindă la români, însă face o economie de timp şi de carburant extraordinară.
Spun că nu te scoate în evidenţă precum bolidul Q7 sau X5, maşini preferate pe plaiurile mioritice, asta nu înseamnă că nu vorbim de o maşină stilată la un preţ bun dacă e să mă uit la ce se întâmplă în clasa asta – 10k de euro cu TVA inclus.
Nu daţi buzna la dealeri Ford, poate doar dacă vreţi să vă faceţi o rezervare, pentru că în România această maşină se va putea comanda începând cu luna septembrie, iar primele livrări vor fi făcute la sfârşitul acestui an.
Din punct de vedere tehnic KA+ este puţin mai scurt decât Fiesta, ceea ce va ajuta la parcările în spaţii mici, dar este cu 29 de milimetri mai înalt, ceea ce înseamnă mai mult spaţiu în interior. Portbagajul are o capacitate de 270 de litri – aş spune suficient pentru două valize – şi 21 de spaţii de depozitare pentru obiecte mici în habitaclu care includ MyFord Dock în centrul panoului de bord, care permite pasagerilor să depoziteze, monteze şi încarce dispozitive mobile precum telefoane şi sisteme de navigaţie, precum şi spaţii de depozitare în portierele din faţă care pot susţine o sticlă de 1 l, o sticlă de 0.5l şi o umbrelă mică. Un spaţiu de depozitare ascuns la capătul panoului de bord este accesibil doar când uşa şoferului este deschisă, permiţând ascunderea obiectelor valoroase. Ceea ce mi se pare o ideea foarte tare.
În exterior maşina are o grilă trapezoidală distinctă montată la înălţime cu faruri mari, care se continuă pe capotă. Toate modelele KA+ oferă un finisaj cu detalii cromate pentru grila din faţă, iar barele de protecţie, mânerele portierelor şi oglinzile exterioare au aceeaşi culoare ca şi caroseria.
Dacă aruncăm o privire la motor vedem că noul KA+ are o gamă de grupuri motopropulsoare simplificate bazate pe noul motor pe benzină eficient Duratec de 1,2 l,. Disponibil în versiuni de 70 CP şi 85 CP, motorul de 1,2 l este derivat din aceeaşi gamă ca motorul de 1,25 l disponibil pentru Fiesta şi are temporizare variabilă dublă independentă a arborelui cu came care sporeşte performanţa, eficienţa consumului de carburant şi reduce emisiile. Combinat cu o transmisie manuală cu cinci viteze standard, motorul de 1,2 l a fost construit pentru a oferi eficienţă şi manevrabilitate, cu o plajă largă a cuplului ce face ca autoturismul să fie uşor de condus atât în oraş cât şi la drum lung.
KA+ are un şasiu unic cu caracteristici special concepute, inclusiv sistemul de direcţie, arcurile şi amortizoarele, bara anti-ruliu faţă, axul de torsiune spate şi anvelopele, precum şi un sub-cadru faţă şi suporturi ale motorului îmbunătăţite.