Auto-moto

GLA era o maşină frumoasă, acum e superbă

Stelian Muscalu

Lansat inițial în 2013, Mercedes-Benz GLA a devenit rapid un model de succes într-un segment pe care l-a rescris și redefinit încă de la prima sa apariție. Fiind primul SUV compact al Mercedes-Benz, GLA a dat un nou suflu acestui segment de piață, în cadrul căreia a devenit rapid unul dintre cei mai importanți jucători.

Cu cele șapte modele de serie (GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS și G), Mercedes-Benz oferă cea mai amplă gamă de SUV-uri dintre toți producătorii auto premium europeni. În același timp, niciun alt producător auto nu oferă o gamă mai vastă de motorizări la nivelul segmentului din care face parte GLA de la modelul de bază, Mercedes-Benz GLA 180d, cu 109 CP (80 kW) și o valoare de emisii de CO2 de doar 103 g/km, până la modelul Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC.

GLA este singurul model de serie din acest segment de piață care oferă dotări de siguranță și confort precum camera de 360 grade sau opțiunea HANDS-FREE ACCESS.

O nouă adiție la nivelul gamei de motorizări pe benzină o reprezintă GLA 220 4MATIC. Cu o putere de 184 CP și un cuplu maxim de 300 Nm.

Program de fitness: motorizare nouă, consum redus

Modelul GLA 220 4MATIC va suplimenta gama de motorizări pe benzină disponibile cu tracțiune integrală. Cu o putere de 184 CP, acest model reprezintă o propunere atractivă și este, totodată, unul dintre cele mai economice modele din clasa sa, cu un nivel de emisii de CO2 de doar 152 g/km. Versiunea diesel GLA 180d este campionul eficienței la nivelul segmentului, cu un nivel de emisii CO2 de doar 103 g/km.

Upgrade la interior

Disponibilă în exclusivitate în acest segment de piață, camera 360° poate înregistra activitatea din jurul mașinii, imaginile captate putând fi redate fie integral, fie într-un format de afișaj divizat în 7 mini-ecrane, toate pe ecranul multimedia din echiparea mașinii. Printre cele 7 unghiuri diferite disponibile se regăsește și o perspectivă de ansamblu, care compilează datele primite de la 4 camere: din fața și spatele mașinii, respectiv din oglinzile exterioare.

Pachetul Exclusive oferă mai multe față de predecesorul său, oferind acum scaune de lux cu finisaje de piele neagră. Decorațiunile interioare pentru această versiune combină finisajele de tip aluminiu cu cele de lemn, de plop și nuc. Încă și mai exclusiv – finisaje negru mat de lemn de frasin sau elemente decorative AMG realizate din fibră de carbon.

Pachetul Exclusive disponibil anterior, cu scaune sport standard, rămâne disponibil opțional și este adresat clienților preocupați de caracterul sportiv.

Farurile LED transformă noaptea în zi

Disponibile la cerere, farurile frontale LED High performance înlocuiesc actualele faruri bi-xenon. Pe lângă iluminarea excelentă, acestea sunt caracterizate de culoarea similară luminii naturale, ceea ce le face mai prietenoase pentru condusul pe timp de noapte. Consumul energetic a fost, de asemenea, scăzut: cu circa 60% mai puțin față de tehnologia cu Xenon și cu aproximativ 70% mai puțin față de tehnologia cu halogen.

La spate, noul GLA folosește farurile LED High Performance cu mai multe faze, iar stopurile și indicatoarele sunt controlate pe trei intensități. Luminozitate maximă – pe timp de zi, un nivel mediu pentru condus pe timp de noapte, și un nivel redus, pentru staționarea pe timp de noapte. Cu ajutorul acestor funcționalități multiple, noul GLA asigură nivelul potrivit de luminozitate pe toate condițiile de trafic, indiferent de vreme.

Siguranța pe primul plan: frânare independent și avertizări despre comportamentul șoferului

Siguranța este prioritatea de top pentru Mercedes-Benz. Modelele GLA vin echipate în dotarea standard cu sistemul “Active Brake Assist”, care avertizează șoferul în cazul în care nu există suficientă distanță față de vehiculul din fața sa și, dacă este necesar, frânează în funcție de situație. Dacă sistemul detectează că șoferul reacționează cu întârziere, acesta va frâna automat pentru a preveni o coliziune sau pentru a minimiza consecințele unui eventual impact. Noul GLA include, de asemenea în dotarea standard, sistemul “ATTENTION ASSIST”, acesta putând depista semne de amețeală sau oboseală ale șoferului, recomandându-i acestuia o pauză.

Rapoarte mai scurte: transmisia sportivă AMG SPEEDSHIFT DCT 7

Raportul de transmitere a puterii către trenul motor este asistat de cutia de viteze sportivă AMG SPEEDSHIFT DCT 7. Datorită rapoartelor mai scurte de transmitere între treptele de viteză trei și șapte, șoferul experimentează accentuat senzația de accelerație încă de la viteze mici. În plus, timpii de răspuns optimizați permit realizarea aproape instantanee a schimbării într-o treaptă superioară.

Cea mai bună tracțiune, standard: AMG Performance 4MATIC

Pentru a asigura cea mai bună tracțiune chiar și în condiții nefavorabile de drum, tracțiunea integrală este disponibilă standard pe modelul AMG 4MATIC, transferând forța motoare către toate roțile. Cuplul este distribuit variabil către ambele axe. Rezultatul acestei configurații este un raport optim de dinamism, eficiență și tracțiune. Ambreiajul cu mai multe discuri, integrat în diferențialul din axa spate, transmite cuplul motor către roțile din spate într-o fracțiune de secundă, în eventualitatea în care roțile din față pierd tracțiune. Cu un consum mixt de 7,4 litri la suta de kilometri, Mercedes-AMG își consolidează rolul de pionier în materie de eficiență.

Adaugați un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.