Auto-moto

EcoSport, un nou experiment la fabrica Ford din Craiova

Stelian Muscalu

Reprezentanţii Ford au confirmat că vor investi 200 de milioane de euro într-o nouă linie la Fabrica de la Craiova. Acolo se va produce micuţul SUV EcoSport. Planurile sunt ca producţia efectivă să înceapă din 2017.

Modelul este deja comercializat în Europa fiind construit, acum, la o fabrică din India. Dezvoltarea lui în România ar putea aduce economii substanţiale americanilor. Fabrica din India urmând să producă în continuare doar pentru piaţa locală dar şi pentru alte state la nivel global exclusiv cele europene.

Motivul pe baza căruia s-a luat această decizie, discutabilă, şi o să explic imediat de ce spun asta, e legat de vânzările EcoSport care au urcat anul acesta cu aproape 30%, fără să precizeze reprezentanţii Ford baza de la care s-a plecat. Căci dacă iniţial s-au vândut 10 maşini în toată lumea şi ulterior s-a ajuns la 13… vorbim tot de o creştere de 30 de procente (evident este un exemplu forţat).

Un alt argument este strâns legat de evoluţia vânzărilor pe segmentul SUV, vânzări care au crescut cu 23% comparativ cu o creştere de doar 10 procente cât a avut piaţa auto per ansamblul ei. Dar între noi fie vorba nu putem pune pe picior de egalitate un Ecosport cu un BMW X5, un Q7 sau un Tuareg. Să fim serioşi. Vorbim despre segmente total diferite.

De cealaltă parte vânzările pe segmentul SUV-urilor mici, în categoria în care teoretic intră şi acest model, au crescut cu 44% anul trecut.

Cei de la Ford se aşteaptă că această piaţă să atingă 1,5 milioane de unităţi pe an. Şi aici am nişte dubii. Pentru că toată povestea asta a mers pe un trend favorabil. Criza pe piaţa auto şi carburant scump au impulsionat maşinile relativ ieftine. Acum vorbim doar de un delay între piaţă şi cele două elemente. Piaţa şi-a revenit aşa că majoritatea clienţilor vor vrea din nou maşini mari – SUV uri şi nu soluţii paliative. Iar ideea este susţinută inclusiv de un preţ mic al carburantului care-i va face pe clienţi să se uite la maşinile care chiar se încadrează în această categorie.

Pentru mine acest EcoSport este un nou experiment. La fel cum a fost şi B Max, sper doar să nu aibă acelaşi sfârşit. B Max-ul a fost poate cea mai proastă experienţă posibilă de care a avut parte Craiova. Iar lucrurile s-ar fi corectat dacă în Bănie s-ar fi adus Focus-ul sau măcar Mondeo ca să nu mai vorbesc de Fiesta, modele verificate şi care au demonstrat deja că sunt apreciate şi prin urmare cerute de piaţă.

Era maşinilor care nu-s nici cal şi nici măgar eu cred că a cam apus, la fel a fost şi B Max-ul şi la Fel este şi EcoSportul.

Conform datelor Ford, americanii au investit deja de la preluarea uzinei de la Craiova în 2008 și până în prezent, peste1 miliard de euro pentru a susține operațiunile sale de producție. Ford produce în acest moment la Craiova monovolumul de mici dimensiuni B-MAX și motorul Ford de 1.0 l EcoBoost- singurul motor din lume care a primit distincția de “Motorul Internațional al Anului” pentru trei ani consecutiv.

1 comentariu

  • Ecosportul este pe aceeași platforma ca și b-maxu(adica b).pt alte modele necesita schimbarea liniei de producție, ceea ce era foarte costisitor.

Adaugați un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.