Business

Cum îţi alegi PR ul? Să fie un fost jurnalist?/ Un articol de Ivona Roşu

Ivona Roșu
Scris de Ivona Roșu
Orice companie care vrea să se impună pe piaţa unde activează are nevoie de două lucruri esenţiale: să îşi facă bine treaba şi să o comunice. Fără notorietate, calitatea nu este un argument suficient. Aici intervine rolul PR-ului, cel care trebuie să descopere povestea şi să o dea mai departe, într-o formă pe care presa, responsabilă cu distribuţia mesajului, să o preia.
PR-ul fără jurnalism nu există. În ambele domenii, esențială este capacitatea omului de a spune o poveste. Iar povestea este întotdeauna o ştire când are valoare de informație.
Diferența este că în PR, degeaba o spui dacă nu e demnă de a fi preluată de jurnaliști. Și cum jurnaliștii nu pot fi izvoare nesfârșite de informații cu potențial de știre, cele două profesii se întâlnesc pentru a-şi satisface, reciproc, nevoile. Iată câteva motive pentru ca tu și compania ta să beneficieze de ce e mai bun din amândouă.
De ce un jurnalist este un bun PR?
(foto Ivona Roşu)
Un jurnalist devenit PR ştie să creeze povești din activitatea celui care vrea să fie cunoscut și apreciat ca cel mai bun specialist. În viaţa unei organizaţii sau a unei persoane care caută notorietatea există elemente de interes public, care trebuie contextualizate ca să devină ştiri. Nimeni nu poate face mai bine asta ca un jurnalist. Dacă el devine PR, orice companie poate beneficia de capacitatea lui de a transforma lucruri aparent banale în știri difuzate gratuit în media. 

 

Jurnalistul trăieşte în prezent. 

 Jurnalistul cunoaşte agenda publică, subiectele de interes şi poate exploata tot ceea ce se întâmplă în favoarea celui care l-a ales să îi fie PR. Acel ceva bine spus, la momentul potrivit, într-o poveste reprezentativă, onestă şi coerentă, aduce mai mult decât un element promoţional plătit, care a saturat piaţa. O spun statisticile (vezi aici). Publicitatea funcţionează încă în lucruri punctuale, dar nu te va ajuta niciodată să construiești ceva de durată. 
 

Jurnalistul face povești cu costuri minime. 

Un om de presă ştie că în spatele unui produs există cel puţin o ştire. Schimbă un element, fără să schimbe sensul, şi o are pe a doua. O scrie, o condimentează, îi dă context şi o dă mai departe către publicul ţintă. Rezultatul este unul care poate fi promovat, la rândul lui, în aproape tot atâtea medii cât un element publicitar, cu costuri minimalizate.

Jurnalistul poate fi PR mai repede decât PR-ul poate fi jurnalist.

 Tehnica unui jurnalist se deprinde în ani de eforturi susţinute în promovarea unor subiecte din arii diferite, cu o viziune de ansamblu asupra realităţii. El poate schimba obiectivul transformând succesul clientului său într-o ambiţie personală, dar nu și principiile, acelea care fac cu adevărat ca interesul de promovare să fie pe deplin satisfăcut, pas cu pas, într-un demers onest şi cu rezultate de lungă durată. 
 

Jurnalistul devenit PR are cea mai bună bază de date. 

 În anii în care a lucrat pe teren, el a cunoscut mulţi oameni, din toate domeniile, cu care a interacţionat şi a stabilit o legătură. În presă, reţeaua de cunoştinţe este un element de bază, iar un junalist investeşte în ea timp şi energie. Astfel, odată devenit PR, el are deja o reţea consistentă pe care o poate accesa, iar relaţiile vor facilita demersul prin care poveştile vor fi expuse masiv.

Înainte de a-ţi angaja o firmă de PR, asigură-te că are şi jurnalişti care să îţi spună povestea. De ce? Pentru că un jurnalist ştie, poate şi o face mai bine. 

Mai multe despre Ivona Rosu si PR pe www.tudor-communication.ro 

Adaugați un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.