Aseară s-a lansat oficial în România noul Citroen C1. I-au spus (cei care-l comercializează) City Hero. Adevărul este că într-un oraş haotic, fără locuri de parcare şi cu ambuteiaje la tot pasul, aşa cum este Bucureştiul, o maşină mică îţi poate fi de mare ajutor.
Tocmai de aceea cred că poate să fie o maşină cu succes la companiile de distribuţie de pizza, poate şi pentru curierii care nu ies din oraşe şi merg cu plicuri şi alte chestiuni mici, pentru că pachete mari nu ar avea unde să fie băgate, portbagajul are sub 200 de l. Dacă se renunţa la scaunele din spate se ajunge undeva la 700 de l.
Ce aduce nou? Păi spune importatorul în primul rând un consum de 3,8l mixt. Îmi vine greu să cred mai ales în Bucureşti. Dar fie şi numai pentru curiozitatea asta şi tot l-aş testa. Apoi cică nu poluează. Are o emisie de doar 99 de g de CO2/km. Acum după scandalul ăsta cu dispozitivele de mascare a noxelor îţi pui mari semne de întrebare ori de câte ori se aduce vorba despre povestea asta. Până la proba contrară trebuie să-i credem pe cuvânt. Până la urmă vorbim de motoare foarte mici de 1 respectiv1,2l cu 68 respectiv 83 de cai putere.
Nu trebuie să sperie cifrele astea mici căci ele vin în completarea unei greutăţi totale de doar 840 de kg şi o lungime de doar 3,6m. Deci este o gâză cu motor mic şi consum pe măsură. Nu vă bagaţi cu ea la liniuţe căci prinde suta în vreo 11 secunde.
În interior la partea de tehnologie, maşina are un display de 7 inch cu funcţia de Mirror Screen, asta mi se pare interesantă. Adică îţi poţi activa funcţiile telefonului direct pe bordul maşinii. Pentru toate astea trebuie să scoţi din buzunar aproape 11k de euro.
Ce zici.. merită?