Nemţii de la REWE au scăpat de magazinele Billa. Le-au găsit cumpărător, este vorba depre francezii de la Carrefour. Conform Mirsanu.ro tranzacţia ar fi fost parafată noaptea trecută. Valoarea ei se ridică undeva la 96-97 de milioane de euro.
Numărul de magazine Billa de la noi nu este impresionant dacă este să ne raportăm spre exemplu la Mega Image care se apropie de 400 de unităţi. Billa are doar 84 de magazine.
Vânzarea magazinelor Billa nu este echivalentă cu ieşirea nemţilor REWE de la noi. Ei mai deţin aici magazinele de tip discount XXL, Mega Discount şi Penny Market. Pur şi simplu au renunţat la un segment care nu era unul dintre punctele lor forte. În acest moment niciuna dintre părţi nu a vrut să confirme oficial această ştire. Însă nici pe celelalte segmente nu stau strălucit. În România nu ocupă o poziţie de top nici după numărul de magazine şi nici după cifra de afaceri.
Magazinele Billa au avut anul trecut vânzări de aproximativ 300 de milioane de euro având 3168 de angajaţi. Cifrele acestui lanţ de magazine îl situează pe locurile codaşe ale clasamentului din acest domeniu. De cealaltă parte, companiile grupului german Rewe din România cumulează afaceri de peste 1,6 mld. euro.
Tocmai de aceea nemţii au căutat de ceva vreme un peţitor pentru Billa. Dealtfel ei s-au şi oprit din dezvoltare lăsând această strategie la latitudinea viitorului proprietar.
Magazinele Billa din România nu sunt primele vândute. În 2014 nemţii şi-au vândut şi unităţile din Italia, numai că acolo tranzacţia a însemnat şi existul de pe acea piaţă.
Prin această tranzacţie Carrefour îşi va dezvolta noul format Market, care are un număr similar de magazine ca şi Billa.
De cealaltă parte, Carrefour a intrat în România în 2001, când a deschis la marginea Bucureştiului primul hypermarket.
Francezii de la Carrefour au venit în România acum 14 ani. Pe lângă dezvoltarea organică, Carrefour a abordat şi strategia de achiziţii, cumpărând lanţul de magazine Artima de la fondul de investiţii Polish Enterprise Fund, administrat de Enterprise Investors, în cadrul unei tranzacţii de 55 mil. euro în 2007.
Acum, Carrefour este unul dintre liderii pieţei locale de retail, cu afaceri anuale de peste 1,23 mld. euro.
Carrefour a intrat în România în 2001, când a deschis la marginea Bucureştiului primul hypermarket. – See more at: http://mirsanu.ro/carrefour-semneaza-in-aceasta-noapte-la-bucuresti-achizitia-billa-romania-in-cadrul-unei-tranzactii-de-aproximativ-96-97-mil-euro-francezii-lucreaza-in-dosar-cu-bancherii-de-la-socgen-con/#sthash.2B18aFzz.dpuf Nemţii de la RWE au scăpat de magazinele Billa. Le-au găsit cumpărător, este vorba depre francezii de la Carrefoure. Conform Mirsanu.ro tranzacţia ar fi fost parafată noaptea trecută. Valoarea treanzacţiei se ridică undeva la 96-97 de milioane de euro.
Numărul de magazine Billa de la noi nu este impresionant dacă este să ne raportăm spre exemplu la Mega Image care se apropie de 400 de unităţi. Billa are doar 84 de magazine.
Numărul de magazine Billa de la noi nu este impresionant dacă este să ne raportăm spre exemplu la Mega Image care se apropie de 400 de unităţi. Billa are doar 84 de magazine.
Vânzarea magazinelor Billa nu este echivalentă cu ieşirea nemţilor RWE de la noi. Ei mai deţin aici magazinele de tip discount XXL, Mega Discount şi Penny Market. Pur şi simplu au renunţa la un segment care nu era unul dintre punctele lor forte. În acest moment niciuna dintre părţi nu a vrut să confirme oficial această ştire. Însă nici pe celelalte segmente nu stau strălucit. În România nu ocupă o poziţie de top nici după numărul de magazine şi nici după cifra de afaceri.
Magazinele Billa au avut anul trecut vânzări anul trecut de aproximativ 300 de milioane de euro având 3168 de angajaţi. Cifrele acestui lanţ de magazine îl situează pe locurile codaşe ale clasamentului din acest domeniu. De cealaltă parte, companiile grupului german Rewe din România cumulează afaceri de peste 1,6 mld. euro.
Tocmai de aceea nemţii au căutat de ceva vreme un peţitor pentru Billa. Dealtfel ei s-au şi oprit din dezvoltare lăsând această strategie la latitudinea viitorului proprietar.
Magazinele Billa din România nu sunt primele vândute. În 2014 nemţii şi-au vândut şi unităţile din Italia, numai că acolo tranzacţia a însemnat şi existul de pe acea piaţă.
Prin această tranzacţie Carrefour ăşi va dezvolta noul format Market, care are un număr similar de magazine ca şi Billa.
De cealaltă parte, Carrefour a intrat în România în 2001, când a deschis la marginea Bucureştiului primul hypermarket.
Francezii de la Carrefour au venit în România acum 14 ani. Pe lângă dezvoltarea organică, Carrefour a abordat şi strategia de achiziţii, cumpărând lanţul de magazine Artima de la fondul de investiţii Polish Enterprise Fund, administrat de Enterprise Investors, în cadrul unei tranzacţii de 55 mil. euro în 2007.
Acum, Carrefour este unul dintre liderii pieţei locale de retail, cu afaceri anuale de peste 1,23 mld. euro.