Auto-moto

BMW – numărul 1 şi în 2016

Stelian Muscalu

Anul trecut BMW şi-a menţinut titlul mondial de lider al pieţei autor premium. În 2016, BMW Group a obţinut cele mai bune vânzări ale sale din istoria companiei. Practic este al şaselea an consecutiv în care compania stabileşte un nou record al livrărilor. După ce a înregistrat o creştere constantă a livrărilor de-a lungul anului, peste 2.36 mil. de automobile ale BMW Group au fost vândute în 2016, ceea ce se traduce printr-o creştere de 5,3% în comparaţie cu anul anterior.

„Aşa cum portofoliul nostru de modele s-a extins, la fel s-a întâmplat şi cu livrările noastre, ceea ce a făcut ca 2016 să fie cel mai de succes an din istoria companiei”, a declarat Dr. Ian Robertson, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru vânzări şi marketing BMW, în cadrul Salonului Internaţional Auto din America de Nord de la Detroit. „În ciuda situaţiei potrivnice de pe unele pieţe, politica noastră de vânzări echilibrate global a dat rezultate, astfel că ne-am mărit livările în fiecare lună”, a continuat el. „Dezvoltarea vânzărilor pentru automobilele noastre electrificate a fost deosebit de bună, cu peste 62.000 de livrări în 2016. Sunt încrezător că vom continua această tendinţă şi vom înregistra şi în 2017 o creştere sustenabilă şi profitabilă”, a completat el.

Rezultate globale

Tendinţa globală de creştere a vânzărilor de modele SUV s-a reflectat prin succesul continuu al familiei BMW X, unul dintre trei BMW livrate fiind din gama X. 644.992 de automobile BMW X au fost livrate în 2016, o evoluţie de 22,3% în comparaţie cu 2015. Alţi vectori importanţi de creştere pentru marcă au fost BMW Seria 2 (+24,8%) şi nava-amiral a mărcii, BMW Seria 7, ale cărei livrări au crescut cu 69,2%, la un total de 61.514 unităţi. Noul BMW Seria 5, care va fi lansat în februarie, este aşteptat să contribuie semnificativ la creşterea vânzărilor în 2017.

Vânzările anuale ale automobilelor BMW electrificate au depăşit 62.000 de unităţi în 2016, datele crescând puternic de-a lungul anului pe măsură ce tot mai multe modele au fost adăugate în portofoliu. Acum, BMW Group oferă şapte automobile plug-in (electrice sau hibrid), cea mai vastă extinsă gamă a vreunui producător.

Prin lansarea versiunilor hybrid plug-in ale BMW Seria 5 şi MINI Countryman în lunile următoare, BMW Group va avea nouă automobile electrificate în portofoliu şi are ca obiectiv, pentru 2017, livrarea a 100.000 de unităţi plug-in într-un singur an.

2016 a fost primul an complet al vânzărilor MINI după realinierea mărcii în 2015, iar MINI a înregistrat cele mai bune livrări din istorie, cu un total de 360.233 de automobile livrate clienţilor, o creştere de 6,4%.

Rolls-Royce Motor Cars a anunţat al doilea cel mai bun rezultat al vânzărilor anuale în istoria de 113 ani a mărcii, din nou pe fondul unor condiţii de piaţă provocatoare. De-a lungul anului 2016, casa de lux cu sediul în Goodwood a livrat 4.011 unităţi (+6,0%) către clienţii din lumea întreagă. Creşterea vânzărilor s-a datora succesului constant al modelelor Wraith şi Ghost, care a fost completat de lansarea cu mare succes a gamei Dawn şi prezentarea modelelor Wraith Black Badge şi Ghost Black Badge. A şaptea generaţie Phantom şi-a menţinut statutul de cel mai dorit bun de lux din lume, bucurându-se de o cerere excepţională în ultimul an de producţie, ceea ce reprezintă fundamentul pentru succesorul său care este aşteptat xu maxim interes.

Rezultate în România

În România compania a obţinut al doilea rezultat din istorie, foarte aproape de anul record 2007. În total au fost livrate 2676 automobile BMW, ceea ce prerezintă o creştere de 37,9% faţă de anul precedent. Cel mai de succes model al mărcii în România rămâne BMW X5, cu 471 de unităţi în 2016, ceea ce reprezintă un plus de 25,9%. Acesta este urmat de BMW X1, BMW X3 şi BMW Seria 3, toate cu performanţe de livrări foarte apropiate.

Un debut spectaculos a fost marcat de noul BMW Seria 7. În primul an în care a avut o prezenţă completă pe piaţă, livrările navei amiral a mărcii au crescut de mai bine de 4 ori la 118 unităţi. Remarcabil este că mai bine de 1 din 3 modele livrate este versiunea cu ampatament mărit. O altă performanţă importantă este livrarea unui model din ediţia specială şi exclusivă BMW 750i NEXT 100, unul din cele numai 100 de exemplare la nivel mondial realizate de BMW pentru a marca aniversarea centenară a mărcii.

2016 a fost în egală măsură anul modeleor electrice plug-in şi anul modelor sport BMW M. După lansarea mărcii în noiembrie 2015 şi startul programului rabla plus pentru o perioadă scurtă în a doua jumătate a acestui an, BMW i a livrat 37 modele BMW i3 (dintre care 5 cu range extender) şi 6 modele BMW i8, astfel că BMW este cel mai de success producător pe piaţa automobilelor electrice. La această performanţă se adaugă succesul modeleor plug-in – BMW X5 xDrive40e iPerfromance (18 unităţi), BMW Seria 3 330e iPerformance (1 unitate), BMW 740e iPerfromance (3 unităţi) şi BMW 225xe iPerformance (3 unităţi). Din estimările interne, aproximativ unul din trei automobile plug-in (hibride sau cumplet electrice) livrate în România este un model BMW, cu un total de 68 de modele livrate în 2016.

BMW M a scris în 2016 un record în România. În total 40 de modele super sportive au ajuns la clienţi, cu 69,5% mai mult ca în anul 2015. La acestea se adaugă 103 modele BMW M Perfromance (BMW X6 M50d, BMW X5 M50d, BMW X4 M40i, şi Seria 2 M Perfromance). Cel mai de succes model a fost nou lansatul BMW M2, cu 11 unităţi, urmat de BMW X6 M cu 9 livrări, BMW M4 Coupe cu 6 automobile, BMW M4 Cabriolet şi BMW X5 M cu câte 5 unităţi şi BMW M3 cu 3 modele şi un BMW M6 Coupe. 2016 a însemnat şi livrarea a două modele speciale, ediţii limitate exclusive – un BMW M4 GTS şi un BMW M3 30 Years Edition au ajuns în România.

De asemenea, este primul an în care BMW a avut o prezenţă importantă în segmental MPV cu 45 unităţi livrate pentru BMW Seria 2 Active Tourer (un plus de 104,5%) şi 10 unităţi pentru BMW Seria 2 Gran Tourer (un plus de 66,7%).

Şi marca MINI a avut o perfomanţă record, cu 220 de unităţi livrate în 2016, cea ce reprezintă un plus de 37,5%. Cel mai de succes model al mărcii rămâne MINI Hatch 3 uşi, cu 99 de unităţi (+54,7%), urmat de MINI Countryman cu 53 de unităţi (+8,16%). Noul MINI Cabriolet a avut un debut de succes în 2016, înregistrând un total de 11 unităţi. Remarcabilă este şi orientarea către sportivitate a clienţilor mărcii, cu 13 modele John Cooper Works livrate în acest an.

Livrările BMW Group în/până în decembrie 2016, pe scurt

În decembrie 2016

Comparativ cu anul trecut

Întregul an 2016

Comparativ cu anul trecut

Automobile BMW Group

215.188

+0,8%

2.367.603

+5,3%

BMW

178.849

+1,2%

2.003.359

+5,2%

MINI

35.814

-1,5%

360.233

+6,4%

Rolls-Royce Motor Cars

525

+9,1%

4.011

+6,0%

BMW Motorrad

8.639

+15,2%

145.032

+5,9%

1 comentariu

Adaugați un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.