Râdem glumim… dar se cam îngroaşă gluma. Ne batem capul cu eliberarea infractorilor din puşcării, cu creşterile salariale fără suport economic şi în tot acest timp cât disputele astea sunt în toi ne degradăm. Nu că batem pasul pe loc, dar mai facem şi drum înapoi.
Anul trecut, pe timpul guvernului tehnocrat, cum ar spune clasa politică, rețeaua de autostrăzi din România a stagnat la 747 de kilometri. Asta ca să nu punem la socoteală că autostrăzile reprezintă proiecte de ani sau zeci de ani. Prin urmare, clasa politică nu a făcut nimic concret în ultimii ani ca să nu ajungem în situaţia asta. Firmele abonate la contractele cu statul au fost luate la bani mărunţi de DNA, moment în care toate proiectele s-au blocat, ceea ce ne arată încă o dată putrefacţia din sistem.
România care-şi doreşte salarii europene, deci tindem către naţiunile civilizate, are în acest moment peste 31k de kilometri de drumuri naționale, județene și comunale pietruite sau chiar de pământ, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică. Nimeni nu spune că nu vrea un salariu mai mare. Şi eu vreau unul. Dar cred că trebuie să avem o listă de priorităţi. E ca şi cum mi-aș lua unelte de bucătărie fără să am bucătărie. E ca şi cum aş vrea să fiu rege într-un deşert.
Dacă noi am concentra sume mai mari spre investiţiile şi din infrastructură poate am creşte economia şi atunci majorările salariale ar veni în mod natural.
Din totalul drumurilor de la noi, autostrăzile reprezintă puţin peste 4%. Însă ne uităm la salariile celor care au peste 50% autostrăzi.
Vrem salarii mai mari într-o ţară în care anul trecut contoriza 15 km de drumuri naționale, 1.933 km de drumuri județene și 8.476 km de drumuri comunale din pământ. Până şi imperiul roman stătea mai bine la capitolul ăsta.
Comparativ cu 2015, numărul de drumuri naționale din pământ a rămas același, în timp ce 97 de kilometri de drumuri județene și 45 de kilometri de drumuri comunale au fost asfaltate anul trecut, scrie News.ro. În total, aproape 36,1% din rețeaua totală de drumuri publice din România este formată din drumuri pietruite și de pământ.
Drumurile modernizate reprezintă 39,4% din total. Tot datele INS arată că, anul trecut, au fost modernizați 43 km de drumuri naționale, 862 km de drumuri județene și 375 km de drumuri comunale. 43 de km… cifra asta este o ruşine!
Oameni buni, în acest moment salariul românului, şi-mi asum toate înjurăturile pe care o să le primesc, nu este principala problemă a acestei ţări… ci lipsa unui viitor. Sunt date care arată că în medie câteva sute de români renunţă la această ţară în fiecare zi, conform lui George Mioc – Romania Liberă.
Oamenii care pleacă, o fac pentru că simt că nu au un viitor în această ţară şi nu pentru că la ziua de leafă încasează cu câteva sute de euro mai puţin decât o fac în Germania sau Marea Britanie. De multe ori ce primesc în plus acolo se cheltuie pe chirii şi alte cheltuieli specifice imigranților. Ei pleacă din lipsa unei perspective. Pleacă pentru că sistemul sanitar e praf şi nu se întrevede o perspectivă pentru însănătoşirea lui. Pleacă pentru că nu au unde să-şi ducă copiii la grădiniţă, pleacă pentru că programa şcolară se schimbă de la un an la altul răpindu-le copiilor şansa unei competiţii reale cu tinerii din afara ţării. Pleacă pentru că sunt nevoiţi să petreacă pe drumuri zeci de ore din cauza infrastructurii de mizerie. Pleacă pentru că politicienii românii îi sfidează în fiecare zi de câte ori au ocazia. Românii pleacă pentru că aud mai mult discutându-se despre eliberarea infractorilor din puşcării decât despre susţinerea celor care muncesc sau a mediului antreprenorial.