Up-selling

Stelian Muscalu

Up-selling este o tehincă de vânzări similară cu cross-selling. Amândouă au același scop – maximizarea vânzărilor per client.

În timp ce prin cross-selling se încearcă oferirea către client a altor produse și servicii care au legătură cu produsul sau serviciul pe care clientul intenționa să-l cumpere, prin up-selling se încearcă vânzarea unui produs sau serviciu îmbunătățit.

Ca să dau un exemplu:

Presupunem că te duci la un dealer auto să-ți cumperi o mașină.
Cross-selling înseamnă că dealerul îți va oferi, pe lângă mașina pe care ți-o dorești și alte produse (de exemplu un ceas cu același brand ca al mașinii), o asigurare casco sau o garanție extinsă.
Up-selling înseamnă că tu ai intrat pe ușă gândindu-te că o să iei o mașină cu motor 1,8 TDI și dealerul te convinge să iei una cu motor 2,5 TDI, adică o motorizare mai bună și evident ceva mai scumpă.
Dacă te convinge… toată lumea-i fericită – tu pleci acasă cu o mașină mai bună, dealerul rămâne cu un profit mai mare.

Adaugați un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.