Auto-moto

Tesla este revelaţia brandurilor auto, Ford câştigă teren, BMW şi Mercedes bat pasul pe loc

Stelian Muscalu

Tesla este brandul auto cu cea mai mare crestere in valoare, inregistrand un plus de 32% care o conduce la valoarea $5.9 miliarde. Toyota isi mentine prima pozitie in clasamentul celor mai valoroase branduri auto, intr-o industrie cu marje de profit mai scazute, noi modele de proprietate si competitori axati pe tehnologie.

Tesla este brandul auto cu cea mai mare crestere in valoare, inregistrand un plus de 32% care o conduce la valoarea de $5.9 miliarde, conform clasamentului BrandZTM al celor mai valoroase branduri la nivel global, dat publicitatii astazi de catre WPP si Kantar Millward Brown. Cresterea accelerata reflecta succesul pozitionarii Tesla drept un brand de lux inovativ, dar stilat, care ofera performanta unui motor pe carburant cu cifra octanica mare, insa fara sentimente de culpabilitate.

Toyota ramane cel mai valoros brand auto la nivel global. Valoarea marcii a scazut cu 3% la $28.7 miliarde, efectul cresterii vanzarilor fiind diminuat de provocarile cursului valutar, de investitiile ridicate si de costul crescut al fortei de munca.

BMW (cu o valoare de $24.6 miliarde) si Mercedes-Benz ($23.5 miliarde) completeaza podiumul, in timp ce Ford castiga un loc, ajungand in pozitia a 4-a cu o valoare de $13.1 miliarde.

In urma unui an bun din punct de vedere al vanzarilor, valoarea cumulata a primelor 10 marci auto a ramas la acelasi nivel – de $139.2 miliarde – fata de o scadere de 3% inregistrata anul trecut. Inovatia a fost un laitmotiv pentru multe marci in acest an, ele incercand in acest fel sa caute solutii la multiplele provocari la care sunt supuse, printre care noile forme de proprietate si conectivitatea mai ridicata a autovehiculelor.

Performanta stabila a categoriei reflecta faptul ca, desi vanzarile au crescut pe piete-cheie (atat China, cat si Statele Unite au raportat vanzari- record), discounturile necesare pentru a face marcile sa fie competitive au micsorat marjele de profit pentru brandurile mainstream. In schimb, marcile de lux au evitat aceasta presiune si acestea reprezinta in prezent 52% din valoarea cumulata primelor 10 marci auto, fata de 36% – cat reprezentau in 2006, la momentul primei editii a Topului BrandZ.

Adaugați un comentariu