Business

Ţeapa nu se dă la ora exactă – B&B Collection. Un articol de Bogdan Tache

Stelian Muscalu

Dacă vă întrebaţi de ce preiau astfel de articole, evident cu acceptul autorului, este pentru că eu cred că trebuie să ne civilizăm, şi dacă mecanismele pieţei nu sunt în stare să dea eject unor comercianţi de genul ăsta, poate că mediul online are puterea să fie un instrument de corijare. Poate nu. Dar măcar pot sta liniştit că am încercat. Iată o poveste frumoasă transformată rapid într-o dezamăgire uriaşă. Bogdan ai cuvântul:

„Ieri am zis că nu ar strica să îmi fac un cadou de ziua mea, de Sf. Andrei. Și cum voiam un ceas, m-am dus la Splend’or/ B&B Collection din Carrefour Brăila ca să mă cadorisesc.
Mi-am cumpărat un ceas Claude Bernard frumușel foc. Eram mega încântat. Ajuns acasă, în cursul serii de ieri și a zilei de azi am observat că în primele ore rămânea în urmă cu aproximativ 3 minute pe oră, apoi după alte câteva ore recupera timpul pierdut și până dimineața o luase înainte câteva minute bune. Problema s-a repetat până în seara asta când am decis, ca la mai putin de 24 de ore de la achiziție să mă duc înapoi la magazin și să solicit schimbarea produsului cu unul identic.
La magazin am aflat că nu se poate. Că produsul trebuie trimis în service. Am refuzat, evident. Mi se pare anormal ca la mai puțin de 24 de ore să dau deja produsul în service și să mi se refuze schimbarea lui, cu atât mai mult cu cât vânzătoarea care era în seara asta în magazin era aceeași care mi-a vândut ieri seară ceasul.
Mai mult, mi s-a spus că li s-a dat mail intern că ceasurile de trimis în service nu pot fi ridicate de curier mai devreme de luni, 05 decembrie. Cu alte cuvinte, am dat banii, mi-am luat cadou de ziua mea, cadou defect (habar nu am dacă doar bateria sau mecanismul în sine), nu pot schimba obiectul cu un altul identic, deși magazinul îl avea pe stoc, și mă voi bucura de el peste vreo două săptămâni așa.
Pe principiul și regulat și cu banii luați.

Mi s-a zis că și pentru schimbarea produsului trebuie avut acceptul service-ului din București ca nu cumva să fi schimbat peste noapte ceva la ceas. E un lucru arhi cunoscut faptul că noi, românii, avem prin debarale, la sfârșit de an, mecanisme de ceasuri elvețiene Claude Bernard, rămase din timpul anului.
Am zis că în aceste condiții nu mai vreau ceasul ci doresc returnarea banilor și cu asta basta. Eu vreau cadou de ziua mea, nu la anul și la mulți ani.
Mi s-a sugerat de către vânzătoare să nu cer acest lucru pentru ca nu mi se vor da niciodată banii înapoi. Asta e politica firmei, mi s-a spus.
Mai mult, mi s-a spus foarte clar că ori îl las în service, ori plec cu el acasă așa cum e, cu defect de funcționare.
Acuma, eu stau și mă întreb, în țara asta, comercianții au numai drepturi și noi, pulimea, avem numai obligații? Adică luați-le banii la imbecili și apoi să fie sănătoși și să cânte ei cum vrem noi pentru că, nu-i așa, Splend’or / B&B Collection sunt Dumnezeu pe pământ și fac ce vor ei pe banii noștri.
Haideți să facem un pic de buzz pe net, măcar să știe lumea la ce să se aștepte în perioada asta de cadouri.

P.S. Eu oricum am fost asigurat că nu voi primi banii înapoi pe produsul defect și că va trebui să fac numai cum mi s-a sugerat de către vânzătoare.
P.S. Legislația în vigoare spune foarte clar că în termen de 24 de ore, dacă clientul vine cu produsul cu defect, comerciantul este OBLIGAT să schimbe produsul ori să facă retur și să înapoieze banii cumpărătorului.”

Pe Bogdan îl găsiţi şi aici

64 comentarii

    • E ok sa scrii un articol pe tema asta pentru ca avertizeaza potentialii cumparatori de riscul la care se expun cumparand de la acest magazin, dar cred ca problema se rezolva imediat cu o sesizare la protectia consumatorului care, spre surprinderea mea, chiar functioneaza.
      Aceasta atitudine inca are succes in Romania pentru ca nu ne cunoastem drepturile si nu apelam la uneltele legale pe care le avem la dispozitie. Pe asta mizeaza vanzatorii. In schimb, daca observa ca esti informat cu privire la legea returnarii produselor atunci cedeaza pentru ca amenzile is destul de mari.

    • Cu scuzele de rigoare, voi scrie in acest prim comentariu: dupa ce am citit aproape toate comentariile, vad o singura solutie, dragii mei romanasi cu/fara minte. Atac in instanta. Si cum nu sunt ieftine ceasurile pe care le cumparati, de ce nu va strangeti toti frumusel, alegeti o casa de avocatura si le puneti telefonul pe aicia. Toti cei ce vor mai fi pe viitor TEPUITI de alde romano-turci, sa apeleze direct la avocat. Si sa ceara DAUNE de vreo 10 ori pretul ceasului. Daune morale, bineinteles. Si cu siguranta comportamentul respectivei/respectivelor firme se va schimba cu 180 de grade in mai putin de 3 zile. Sau vor parasi piata din Romania. Ce ziceti? Nu e cea mai eleganta solutie? Avocatul sa se ocupe si de reclamatia la ANPC, si mai departe de daunele pe care firma nesimtita TREBUIE sa le plateasca celor ce i-au trecut pragul cu buna credinta. Si e nevoie de un singur comentariu gen: si eu am primit daune de la firma B&B in valoare de X ori valoarea ceasului cu probleme. Ei, v-ati prins? Timpul vorbelor si a nervilor a trecut. Hai sa actionam si sa facem putina curatenie in jungla asta comerciala de pe teritoriul Romaniei. Vreti sa fie ca in VEST? Acolo asa este: care face pocinoage, plateste de-l ustura prin toate g******. Si la noi ar trebui sa fie la fel. Care e pentru?

  • Recomand o reclamatie la ANPC cu toate informatiile, fotografii la bon, garantie, produs, etc + detalii despre comerciant, vanzator. Am avut 2 astfel de probleme cu Carrefour, ulterior (dupa aprox 2 luni) am fost chemat sa mi se restituie banii. La momentul respectiv am fost refuzat. Era vorba de niste becuri cu led pe care le garantau 50.000 ore si s-au ars dupa 2 sapt. In sesizare am explicat matematic faptul ca nu le puteam utiliza 50.000 ore in acea perioada. 🙂

    • CEAS cumpărat pe 5,pe 17 am fost prima dată in service,revenit pe 25 cu aceeasi anomalie (rămâne in urmă ).Am facut si eu plângere la A.N.P.C.,că B&B COLLECTION mi-a vândut un ceas automatic SEIKO,CARE rămâne în urmă cu 15′ la 3zile. Astept să văd cum se rezolvă,că în service s-a constatat că este bun,că nu-mi dau banii inapoi si nici inlocuirea cu altul nu vor să facă CEI DE la B&B din Bucuresti. NU CUMPARATI DE LA ĂSTIA NIMIC,CRED CĂ procedează ÎN AFARA LEGII,SUNT TEPUITORI!

    • Am patit acelasi lucru , tot cu b&b , tot cu un ceas marca , Orient si anpc-ul le-a luat apararea desi am stat pe legislatie si am motivat foarte bine. Trebuia dupa raspuns sa merg in instanta. Cred ca inca mai am materialele.Mi-au tinut ceasul in service mai mult decat prevedea in legislatie si tot degeaba.

  • Am cumparat acum vreo cativa ani niste inele de argint de la b&b,iar dupa cateva luni au ruginit,nefiind nici macar din inox.era tabla ordinara la pret de argint.

    • Bună seara,
      Bre aveți dreptate pe juma’… deoarece produsul returnat in MAX. 24 de ore – banii sunt returnați.
      Adevărat, dar aici există o particularitate… si va voi exemplifica: dacă ați fi cumpărat un carton de țigări si îl returnați in mai puțin de 24 ore, vânzătorul trebuie sa va returneze banii, dar el nu are competența sa desfacă produsul pt a se asigura ca nu este altceva înăuntru…si atunci solicită șefului de magazin/ responsabil sa efectueze aceasta Operațiune … deci in cazul nostru ceasornicarul, care nu se afla in fiecare oraș si trebuie trimis la Capitală (că doar acolo se dă ora exactă), după care veți primi răspunsul… care este in cazul dumneavoastră favorabil cumpărătorului.. in final conform reglementărilor in vigoare veți primi banii înapoi- ca primă opțiune, (dacă depășea 24 ore produsul se inlocuia).
      In final bine ați venit in rândul celor care lupta cu B&B si etc…
      „Gud lac”

    • trist e că își dau cu părerea oameni care nu cunosc proprietățile materialelor și a metalelor și reacțiile acestora în funcție de mediul în care este ținut.
      ciprian, tu în afară de argint nu mai știi nimic. argintul adevărat trebuie să se înnegrească dacă nu e purtat și ținut într-un mediu nepotrivit.
      felicitări, ai un inel din argint. dar nu meriți pentru câtă cultură generală ai

  • Sigur este reglementata treaba cu 24 de ore? Eu stiu ca nu, dar e posibil sa fi aparut intre timp.
    Totusi, pentru online sunt 14 zile legale… extinse de unii comercianti la 31 de zile.

  • Am cumparat un ceas de la B&B collection din Afi Bucuresti.A doua zi am mers cu el la service la Unirii pt a-i regla cronograph-ul deoarece era decalibrat. La 2 saptamani dupa s-a repetat povestea, ceasul avand aceeasi problema.Am avut parte de aceeasi rezolvare.Am revenit în service dupa aproximativ 1 an pt schimbarea bateriei si pt reglarea cronograph-ului.Acum 3 luni am revenit în service pt schimbarea bateriei si reglarea minunatului cronograph.Mi s-a schimbat bateria contra cost si mi s-a spus ca ceasul are mecanismul stricat, aceea fiind cauza pt care cronograph-ul o lua razna.Devizul…2865 ron.2 ani, cat a fost ceasul in garantie nu a trebuit să se schimbe mecanismul, ci doar acum cand a iesit din garantie! Am plângere la ANPC si raspunsul a fost:” S-a constatat defectiunea mecanismului dupa ce expirase garantia produsului”

  • Am lucrat in retail-ul de electrocasnice, fiecare e cu dreptatea lui.
    Vanzatoarea nu are de unde sa stie daca produsul e defect sau nu. Daca e defect, legislatia spune ca vanzatorul e obligat sa il repare(expertiza tehnica) in termen de 15 zile calendaristice sau inlocuire cu un produs identic(sau performante similare, daca produsul respectiv nu mai exista) sau restituirea banilor.
    Nu exista nici o lege care sa iti spuna ca trebuie schimbat produsul in 24 de ore de la achizitionare. E politica firmei respective(Carrefour, Kaufland, Lidl, etc).
    Exista un termen legal de 14 zile calendaristice(prelungit la 30 zile de catre unele magazine), care se aplica pentru produsele achizitionate online.
    E frustrant pentru client(ai dat banii, vrei sa folosesti produsul, e frustrant si pentru vanzatorul care a fost instruit sa „aplice” regulamentul/legislatia.
    Pe de alta parte, vanzatorul, e posibil sa aibe proceduri clare de service cu furnizorul pentru asa numitele DOA-uri(dead on arrival) – produse defecte in primele x zile de utilizare(nu stiu daca si in cazul ceasurilor e la fel).
    Imi pare rau pentru patania ta, sper sa iti rezolvi cat mai repede problema.
    Mai avem mult de recuperat pana sa ajungem la nivelul serviciilor ofeite in vestul Europei…

  • Salut, am patit ceva f asemanator cu ce spui tu in articol la Cluj la Iulius mall la acelasi magazin, si anume I am luat sotiei codou, exact brandul Claude Bernard de sf Marie, si din cauza ca sotia isi dorea un ceas metalic nu cu curea de piele (eu m ales unul cu curea de piele) m am intors cu ceasul sa il schimb cu unul metalic, am patit aceleasi frustrari ca si tine, ba ca nu se poate schimba, ba ca daca il schimb trebuie sa fie de valoare minim egala sau mai mare (ce tampenie, e un cadou, nu sunt macaroane la kg),etc…. sa nu lungesc prea mult vorba, vina e a managementului care clar a instruit vanzatorii sa nu schimbe nimic decat prin acel, protocol cu service-ul, de care ai amintit si tu.Daca in schimb mergi cand e managerul in magazin si mai e si lume si incepi si ridici tonul si ameninti cu presa sau ca dai vorba in targ sau la firma unde lucrezi (in cazul meu e o multinationala mare, clienti target pentru ei), sau le zici ca esti cunoscut cu vreun mare blogger, se mai inmoaie si iti dau banii inapoi sau diferenta pe alt ceas, obiect din magazin, atentie asta doar cu managerul, cu cei ce vand iti pieezi rimpul si neevii, n-are rost.Din pacate in Romania atat poporul dar si magazinele nu au ajuns la un nivel la care fiecare sa aibe incredere unul in celalalt, lucru normal in tari precum Germania, etc.

  • Cu B&B/KULTHO am avut cea mai neplacuta experienta de cumparaturi din ultimii 10 ani.

    Aceasta companie are clauze abuzive pe care nu le comunica inainte de achizitia produsului:

    1. nu poti primi banii inapoi daca produsul e cumparat din magazinul fizic
    2. nu se poate schimba produsul cu unul mai ieftin (sau poti lua unul mai ieftin dar nu primesti inapoi diferenta)
    3. daca produsul a fost cumparat la promotie nu se poate schimba
    4. daca ceasul il tii la mana in primele 24h de la cumparare si observi ca nu functioneaza corespunzator nu se poate schimba pe motiv ca a fost purtat.

    Pe scurt, experienta neplacuta a fost asa: am cumparat un ceas automatic de la ei care ramanea in urma cu 3h la 24h. Am cerut banii inapoi a doua zi de la achizitie si am aflat ca nu se poate. L-am lasat in service si l-am primit la fel – defect. Cand am revenit cu el in service au refuzat sa-l primeasca pe motiv ca a fost deja reparat. Dupa lungi certuri si amenintari ca ma duc la ANPC l-au primit in service si intr-un final l-au reparat (dupa 1 luna).

    Evitati sa cumparati de la B&B si de la celelalte branduri pe care le detine: KULTHO, SPLENDOR, BE IN TIME, KENDRA – e aceeasi companie care le opereaza.

    Daca stai bine sa cauti e plin internetul de astfel de povesti dar sunt prea dispersate pe diferite site-uri cat sa fie accesibile publicului larg.

    Ajungi sa le citesti abia dupa ce cumperi si ai probleme cu ei.

  • Aveti si un text de lege care sa spuna foarte clar ca un produs defect in 24 de ore trebuie inlocuit sau se returneaza banii? Sau ne documentam in bunul stil al jurnalistior romani: dupa ureche? Pana una alta, legea care reglementeaza asta e HG449/2003, care nu specifica asta.

  • Ceas Fossil in garanție, cei de la service sunt jigodii, nu au dorit sa schimbe piese in termenul de garanție plus ca am stat sa aștept sxhimbarea geamului 8 luni de zile, 240 de zile, mari țepari.

  • Nu exista nicio lege care sa spuna ceva de 24h.
    Pentru offline ai legea asta:
    ” Legea nr. 449/2003, actualizată în 2008, care spune la capitolul trei că orice produs cumpărat trebuie adus la conformitate, adică în starea ideală, fie prin reparare, fie prin înlocuirea completă fără plată. Legea mai spune că dacă au trecut 15 zile de când cumpărătorul a semnalat vânzătorului că produsul său e stricat, iar vânzătorul a refuzat sau a tergiversat înlocuirea sau repararea produsului, legea îi permite cumpărătorului să ceară o parte sau totalitatea banilor dați pe produsul cumpărat și anularea contractului încheiat cu vânzătorul.”
    Deci tu poti merge cu el defect si fie ti-l repara, fie ti-l inlocuieste in termen de 15 zile, nici vorba de bani inapoi, doar daca nu il pot repara si nici nu il mai au pe stoc.
    Daca totusi exista o lege cu 24h, te rog sa o precizezi in articol pentru ca ar fi utila si pentru cititori.

  • Am pățit acum ceva timp aceeași poveste(in Brasov) m-am întors cu ceasul defect înapoi si m-am izbit de aceleași replici, nu am stat prea mult pe gânduri si i-am reclamat la OPC ,am fost sunată de la București a doua zi dupa ce OPC-ul a fost in magazin „rămâne la atitudinea dvs daca doriți bani sau alt produs”…sunt niște nesimțiți !

  • Cred ca peste 80% din ce vinde B&B e contrafacut pentru ca asta le aduce profitul. Cel putin cand e vorba de obiecte cu valoarea mai ridicata sau de lux (ceasuri scumpe, bijuterii, etc.). Tinichele cumparate ieftin si vandute scump, apoi unsul oamenilor potriviti ca sa uite sa le calce pragul in control.

    Acum cativa ani cautand sa cumpar un anumit model de ceas am dat o raita si pe site-ul lor. Ceasul din imaginile lor diferea de cel din pozele de pe site-ul producatorului, lucru confirmat la vizita la fata locului. Ceasul era evident o facatura, cu finisaje mult prea proaste si de prost gust pentru producatorul lui. Vanzatorii au inceput sa-mi explice de revizii, poze retusate, modele pentru diferite parti ale lumii, etc. Si mai trist era ca prostiile pe care le spuneau pareau exersate deci primesc „mailuri interne” sau traininguri despre cum sa vanda chinezarii ordinare la preturi de original.
    Si in cazul asta era vorba de un ceas care costa 650E in magazinul producatorului si pe care B&B il vindea cu peste 3900lei. Livrarea aia din China costa o avere.

    Cat eram acolo am pus mana si pe un stilou S. T. Dupont care era facut in exact aceeasi maniera cu ceasul. Material ieftin, finisaje grosolane, detalii care lipseau cu totul si greutatea substantial mai mica decat originalul. Dar macar asta era la aproximativ acelasi pret ca pe site-ul producatorului.

    O vreme m-a batut gandul sa scriu direct producatorilor dar o astfel de actiune e greu de urmarit. Probabil si ei sunt constienti ca in tari bananiere e greu sa controlezi facaturile.

    B&B e un bazar care se vrea elevat dar dincolo de poleiala aia de imagine nu e nimic. Daca vreti ceva cu o oarecare garantie comandati direct de la producator.

    • Facaturile nu sunt din China, ci din Turcia , poti sa iti iei ceas „de firma” intre 10 si 20 dolari, iar parfumurile sunt 6-10 dolari, sunt pe toate drumurile, si daca stii unde sa cauti gasesti si in Dragonul Rosu, un pic mai scump.

    • Fix la asta m-am gandit atunci cand am citit articolul si apoi din comentarii, faptul ca sunt foarte multi care au patit asta. Un ceas original, de lux pe care dai bani multi, nu se strica peste noapte. Clar sunt contrafacute.

    • Bună ziua stimate domn. Sunt tare curios să știu marca acelui ceas. Sunt maniac de ceasuri, ajungând la performanța să văd un fake de la o anumită distanță. Țin să precizez, nu sunt angajat B&B + Co. De cele mai multe ori, le călcam pragul pentru a le testa cunoștințele angajaților. Recunosc, în privința asta sunt foarte slab pregătiți cu tindere spre mulțimea vidă. Dar, asta este un trend actual, la nivel național, cel puțin în vânzări. Ca să tragem o concluzie, cunosc destul de multe despre ceasuri, dar, nu sm văzut nici măcar un fake în magazinele lor. Înțeleg ura legată de service și garanție. Am, până în prezent, 4 ceasuri achiziționate de la ei, merg bine, nu ireproșabil, asta doar datorită faptului că sunt „ceasuri de masă”: 2x Pulsar quartz, 1x Casio quartz, 1x Orient automatic și voi mai achiziționa un Zeppelin quartz (ceva mai complicat). Totuși, ca să revenim la realitate, nu cunosc brandy-uri care să vândă sau să își afișeze prețurile. De ce? Din simplu motiv că ei își vând (unele) produsele la nivel mondial, cu diferite inflații, diferite distanțe de transport și diferite alte considerente economice. Deci, să nu exageram și aștept cu nerăbdare, brandul ceasului. P.S. momentan sunt în Suedia, aici nu mi-am bătut capul să încep să îi întreb pe angajați. De ce? În magazinele lor specializate Ur & Penn, se vând produse veritabile alături de produse made in China, nu fake-uri, atenție.

  • Salut. Eu sunt patit cu cei de la Flanco. Cumparat un telefon mobil din showroom, toate bune si frumoase, la cateva ore realizez ca produsul are o eroare de soft. Ma intorc cu el sa-l schimb, numai ca singura solutie service-ul! Zic ok, nu se poate schimba, cer returnarea produsului…surpriza! Telefoanele cumparate din magazin nu se returneaza! 🙂 Data viitoare nu ar strica sa cautam mai in amanunt despre magazinele de unde cumparam.

  • Și eu am cumpărat un ceas de la BB, după câteva luni nu a mai mers bateria. M am dus în magazin sa o schimb, mi-au zis ca trebuie trimis în service la București și costa 40 lei. Mi s-a părut cam mult pt o baterie și l am dus eu în service unde am plătit 20 lei pt bateria. Nu mi-a venit sa cred ca vânzătoarea mi-a cerut dublu!!!

  • Am cumparat acum 3 ani un ceas automatic de la ei, dar din Bucuresti, care ramanea in urma dupa nici 24 de ore. Am mers la service, „l-au reglat”, iar ceasul a ramas la fel. De lehamite si din lipsa de timp, nu m-am mai dus din nou, dar a doua oara sigur nu ma mai au de client.

  • Si eu am cumparat un ceas cu un defect. M-am dus cu el inapoi si dupa ce l-au verificat in service am primit banii inapoi. Politica de a verifica ceasul nu mi sa parut deplasata deoarece este clar ca s-au pacalit in trecut. Nu este vorba de mecanism ci de fakeuri care seamana bine cu originalul.

  • Şi eu am pățit-o cu un ceas pe care i-l cumpărasem soțului meu de ziua lui (tot în perioada sărbătorilor de iarnă). După ce a pus ceasul pe mână, a observat că minutarul pur şi simplu se mişca la simpla mişcare a mâinii.
    Am mers urgent la magazin să mi-l schimbe/să-mi returneze banii (B&B Bucureşti, mag. Unirea), inițial n-au vrut, au zis că-l repară fiind în garanție, n-am acceptat, am spus că mă voi adresa ANPC (produsul era NOU, nici nu apucase să fie folosit) şi atunci mi-au returnat banii. Cu mutre, desigur.

  • Cu respect, lipsa de bun simt se trateaza cu un pic de dorinta de a face rau si rabdare, daca vanzatoarea e asa desteapta ceream cu seful ei, daca nu statea acolo langa magazin/ butic si ii faceam reclama negativa la ceasul ala la toti posibilii clienti, in mai putin de jumatate de ora se rezolva.

    Eu am magazine in Brasov , daca un produs e defect si vine clientul imi cer eu personal scuze si nu ii dau clientului un produs ci banii inapoi pentru a avea posibilitatea de asi cumpara ce doreste el de unde doreste. Daca doreste tot de la noi ceea ce se intampla de obicei este foarte bine dar respectul pentru clienti ajuta la creerea unui mic renume care are avantaje superbe in timp.

  • Pentru ei, OPCnu există. Nu au nicio noțiune despre drepturile consumatorului sau nu dau doi bani pe ele.Ti-au luat banii….la revedere.Nu vei mai vedea nimic inapoi.Este produsul defect?Asteapta cuminte.Ei vor decide daca e vina ta sau nu,ei vor decide in cat timp iti ridica produsul,ei vor decide cand il repara,ei vor decide cand ti-l trimit inapoi,ei vor decide daca iti iau bani sau nu pe reparatie.Garantia e ceva iluzoriu.Restituirea banilor…o gluma.Tu nu ai ce face decât sa astepti.Aceasta este politica lor simtita pe propria piele.

  • Varianta cea mai buna in opinia mea este watchshop cel mai mare magazin de ceasuri online. Nu veți avea probleme la înlocuirea produsului daca se dovedeste ca a fost defect la momentul achizitiei.

  • Salut
    Același lucru am pățit și eu…Un ceas fossil cumpărat de la Splend’or Pitești Mall. Primul ceas mi-a fost schimbat…Nu se sincronizau toate cadranele. Al doilea, cel schimbat în termen de 3 săptămâni, la cea mai mica atingere de apa ( m-a prins ploaia) s-a aburit. Am mers înapoi cu el și după o luna de zile primesc ceasul înapoi cu rezoluția: „s-a făcut testul de etanșare și este ok”. Supărat am mers la OPC. Răspuns : dacă service-ul v-a dat rezoluție ok noi nu avem ce face. Îi puteți actiona în judecată. Bineînțeles ca am renunțat…Mai bine feresc ceasul de apa.

  • Si eu am avut parte de o experienta neplacuta cu cei de la B&B: am primit un ceas cadou, pe care mi-am dorit sa il schimb. M-am indreptat catre magazinul de unde a fost achizitionat, impreuna cu bon fiscal, iar fetele de la magazin mi-au spus ca-l trimit la Bucuresti pentru a fi inspectat si a se verifica daca produsul poate fi acceptat pentru inlocuire. Dupa 2 saptamani, nu a aparut nicio informatie despre ceasul meu, am sunat la cei de la suport clienti, unde mi s-a spus ca ei nu stiu procedura de retur in magazinele fizice. Mai departe, am facut o sesizare pe e-mail celor de la B&B, le-am explicat situatia, insa nimeni nu mi-a raspuns. I-am contactat telefonic la toate nr. de telefon de pe site, pana am vorbit cu o doamna Elena Stilpeanu, care mi-a oferit tot felul de explicatii proaste, cum ca nu au un termen legal in care sa-mi raspunda (deoarece produsul nu are defect, iar in acest caz ei imi fac o favoare si imi schimba produsul), ba ca nu am cum dovedi ca e cadou (pt ca persoana care l-a achizitionat nu a cerut un bon cadou), ca sa nu mai spun de atitudinea stimabilei care din punctul meu de vedere a lasat de dorit. Nu au niciun fel de proceduri interne pe care sa le prezinte clienților, ba mai mult te trezesti cu clauze abuzive, iar de cele mai multe ori la intrebari mi s-a raspuns cu „nu stiu” sau „nu detin in prezent aceasta informatie, va voi contacta mai tarziu sa va dau un raspuns”.

  • Teapa este putin spus am achizitionat acum 4 ani in urma un ceas Casio din Spania cu garantie internationala timp de 24 de luni .Dupa 2 luni adica in octombrie vad dimineata ca apare aburi ( fenomenul de condens) sub geam sticla.Bun merg la magazinB& B din localitate , domnule nu este normal sa se intimple asa ceva imi spune vanzatoarea ar fii bine sa il trimiteti la service.Il trimit la service B & B Bucuresti cu fotografii printate cu aburul de sub sticla si detalii de cate ori a aparut fenomenul in cele 2 luni dela cumparare . Trec 3 saptamani și nici un raspuns dela service fac rost de numarul de telefon B& B Service reusesc greu sa am cu cine vorbi ”raspunsul primit este mai mult decat ȘOCANT -GARNITURA CEASULUI ESTE DEFECTA MODELUL NU SE MAI FABRICA PIESE DE SCHIMB LA FEL SI CA MOTIVE DEFECTULUI ESTE POSIBIL SA FII DAT CU CEASUL DE TOCUL UȘI SAU BIROU CA SA SE DETERIOREZE”. Modelul respectiv il gaseai pe toate siteurile de profil din Romania – si din Europa adica se comercializa nu era la stoc zero. Am luat legatura cu Casio Germania le explic problema foarte ințelegători imi propun sa primesc Modelul urmator cu un DISCOUNT DE 40 SAU 50 %din magazinele B& B Romania .
    Sunt de acord dar cei cei dela B& B nici vorba sa imi satisfaca o asemenea cerere ( cumparara cu un asemenea discount ) am cerut returnarea din service si cand am primit coletul cu constatarea facuta o doamna dela magazin B& B a spus pentru 60 euro faceti atata galagie ii explic ca merg pănă in panzele albe pe bani mei daca este nevoie. Am si facut traducere legalizata la document in Engleza si Spaniola am luat legatura si cu ECC ( birou european al consumatorul ) am vorbit cu un domn care ma rugat sa fac copii sa le trimit pe email si daca nu voi reusi cu cei dela Casio Germania vor interveni ei .Am trimis ceasul la Casio Germania in 2 zile si 5 ore a ajuns cu DPD trimis pe bani mei .Acolo l-au verificat si technic au spus nu exista posibilitatea ca de la șocuri cum au zis Romanii dela B& B sa apara defectul .Si au cerut scuze și au trimis un ceas Casio la fel cu 24 de luni garantie Internationala care functioneaza impecabil de 4 ani .Concluzie luati legatura direct cu cei care se ocupa de zona europeana

  • Ceea ce nu stiti este ca ceasurile de la B&B si celelalte magazine din lant sunt fake-uri din Turcia sau China, poate cu mici exceptii… Si asta o zic in cunostinta de cauza, sustinuta de parerile a doi ceasornicari cu ffff experienta. Cea mai mare prostie mi se pare faptul ca pentru a schimba bateria unui ceas trebuie sa il trimiti in service la Bucuresti, sa astepti pana la 30 de zile in care nu stii ce se intampla cu ceasul tau ( poate se schimba ceva in interior … sau sunt eu paranoic?) , apoi sa ti se ceara sa platesti si bateria, si manopera, si transportul … adica o groaza de bani, sume de 2-3 cifre…
    Am luat de la ei un ceas ptr sotie Pierre Laurent care dupa 9 luni a inceput sa mearga aiurea ( ba inainte , ba ramanea in urma), apoi s-a „cojit” suprafata ceasului, cea metalica, inclusiv cureaua. In magazin mi s-a spus ca nu face obiectul garantie deoarece este efectul transpiratiei !!! Nu am stat sa ma cert … dar nuci pein magazinele lo nu am mai calcat !!!

  • Eu se pare ca am avut noroc. Am cumparat acum 5-6 ani un orient automatic si functioneza f bine si acum (farca de la splend’or). Sotului i-am luat in urma cu 8 ani un citizen automatic (direct de la importator) si la fel nu are probleme. Recomandarea mea este sa faci direct reclamatie la anpc. Si ia banii inapoi. Parereaea e ca un produs de genul nu are voie sa se strice (sau sa fie vandut stricat). Cine stie ce rebuturi cumpara si vand mai departe.

  • Dragilor, poate ca sunteti suparati, dar trebuie sa fiti constienti ca odata plecati dintru-un magazin, vanzatorul, nu cometciantul, nu are certitudinea ca aduceti dupa o ora acelas produs innapoi. Si daca este acelasi… poate v-a cazut jos cand ati vrut sa il probati. Sau poate sunteti un infractor care a inlocuit cu o replica. In service sunt oamni specializati care pot constata deficienta, si cauza deficientei. Poate unii din voi aveti dreptate, dar odata semnata garantia va asumati niste reguli interne si externe. Cu cearta si nervi nu se rezolva nimic. Cu vorba buna si intelegere, poti trece cu bine barierele legale si legal-interne.

  • Oh well, vanzatoare nu e ceasornicar. Nu poate evalua daca ceasul ala a fost scapat in apa si uscat cu feonul sau daca nu cumva cumparatorul e vreu „pasionat” si si-a bagat gheara in el. De asemenea nu poate evalua daca nu cumva cumparatorul si-a luat vreo teapa de pe vreo trompeta de site si dupa aia a venit la BB, a cumparat altul la fel si a adus inapoi a doua zi ceasul de pe net. Deci e normal sa se duca in service din momentul in care a plecat cu el de la magazin.

  • Daca tot e sa spunem povesti, am făcut si eu cadou soției un ceas automatic Doxa, am zis ca daca e elvețian, or avea si ei ctc. Am constatat ca o ia înainte cu 20 minute la fiecare ora. Ajuns la nici 24 h la ei -bb shop euromall Pitesti, aceiași poveste, trebuie trimis service sa-l regleze, Dar asa cum ei cred ca am înlocuit piese in el, asa cred si eu ca pot schimba piese in el la service, mai ales ca mecanismul e comun la multe ceasuri de dama. Ca sa nu ne contrazicem pe neconformitate, i-am dus filmarea cu un ceas de masa chinezesc, mecanic si cu calendar din epoca de aur cu care au mai jucat copiii fotbal prin casa si care are abatere sub 2 minute/zi întors la aceiași ora din zi. Ca o ținea una si buna ca trebuie reglat. Se dereglase stand in vitrina fiind automat, iar cel de masa chinezesc, cu geamul si carcasa sparta, nu i se dereglase nimic in 30 ani de intemperii. Plăcerea cadoului s-a transformat in lasă ca ai avut intenție buna, plus ca s-a aflat prețul următorului ceas, fiindcă trebuia sa știu ca-i place. Ciudat e ca deși are același mecanism, purtat zi si noapte la mâna, il potrivește la o luna. Probabil ajuta faptul ca asta are safir si pe spate ca sa pot vedea mecanismul și-i ii e rusine sa se mai grăbească.

  • Eu mi-am luat un Vostok Europe automatic din Afi de la magazinul ora10.ro acum 3 ani care o lua inainte cu vreo 20 min si vreau sa zic ca m-am dus la ei dupa vreo 3 zile si mi l-au inlocuit, au verificat seria de pe capac, vanzatorul am vazut ca chiar se pricepea si l-a verificat… chiar am fost f incantat ca exista si astfel de comercianti, ceasul inlocut nu are nici o problema de 3 ani, functioneaza perfect

  • Buna seara. ANPC fara discutie! In formularul de reclamatie solicitati ca firma sa fie amendata si solicitati plata unor daune. Explicati despre VICIILE ASCUNSE pe care, evident, nu le puteati cunoaste in momentul achizitionarii. E mai usor pentru ei cu ANPC-ul caci viciile ascunse inseamna PLANGERE PENALA.

  • Tot o mare teapa am luat si eu cu firma B&B Collection, in decembrie 2016 am cumparat un ceas de la ei cu curea alba din piele dupa ce l-am purtat aproximat 2 saptamani cureau arata extrem de uzata vopseaua s-a curatat destul de mult.L-am trimis la ei in service si am primit naucitorul raspuns ca l-am purtat necorespunzator si s-a frecat de haine si nu este vina lor.Probabil trebuia sa-l port doar dezbracata .Refuza sa-mi inlocuiasca cureaua pe garantie si ceasul este la ei de 2 saptamani.Am facut reclamatie la ANPC si astept sa vad ce se intampla.Oricum valoarea amenzii cred ca este mult mai mica decat valoarea ceasului iar la profitul pe care l-am vazut ca-l au pe MF nici nu simt amenda.Eventual sa-l dau in judecata si pe cel care a facut evaluarea.

  • revin cu o completare la comentariul de mai sus din ce-am vazut majoritatea raspunsurilor negative primite din service suna cam asa „purtare necorespunzatoare” – deci vina clientului.

    • am patit si eu ceva asemanator: am cumparat mamei mele un ceas casio, cu curea metalica, din otel inoxidabil, placat auriu. l am oferit mamei spre purtare, mama fiind croitoreasa, iar dupa vreo 2 saptamani de purtare l am vazut foarte tocit pe curea. am inteles ca l poarta si la munca si fiind croitoresa il freaca 8 ore pe zi de tot felul de materiale, cu care lucreaza. nu stiu daca e vina mea, a mamei, a magazinului sau a producatorului. ar trebui sa cer inlocuirea curelei pe garantie ca dupa 2 saptmani din auriu a ajuns argintiu unde s a frecat? sau sa le zic celor de la magazin ca doar a bagat mana in buzunar si din cauza asta arata asa?

  • am patit si eu ceva asemanator: am cumparat mamei mele un ceas casio, cu curea metalica, din otel inoxidabil, placat auriu. l am oferit mamei spre purtare, mama fiind croitoreasa, iar dupa vreo 2 saptamani de purtare l am vazut foarte tocit pe curea. am inteles ca l poarta si la munca si fiind croitoresa il freaca 8 ore pe zi de tot felul de materiale, cu care lucreaza. nu stiu daca e vina mea, a mamei, a magazinului sau a producatorului. ar trebui sa cer inlocuirea curelei pe garantie ca dupa 2 saptmani din auriu a ajuns argintiu unde s a frecat?

  • Am cumparat acum 2 ani un ceas de dama Seiko automatic de la B&B Collection. Ceasul ramanea in urma cu 40 de sec. pe zi (cateodata se si oprea). La o luna de la cumparare am trimis ceasul in service-ul lor. Ceasul s-a intors cu rezolutia „Reglat avans”, dar avea aceeasi problema. Am observat ca fusese schimbata carcasa si bratara (multe zgarieturi pe suprafata sticlei, vopsea lipsa pe cifrele carcasei). In urma discutiei telefonice cu o angajata a firmei, aceasta mi-a sugerat referitor la aceste zgarieturi ca pot trimite ceasul din nou la ei sa-l slefuiasca.
    Am facut reclamatie la ANPC dar fara nici un rezultat.
    Cum poate asemenea firma sa functioneze si sa mai fie si reprezentantul oficial al Seiko in Romania?

  • Bună,
    Mă bucur că am citit comentariile voastre, astfel am evitat o țeapă. Legiile în țara asta sunt facute pentru șmecheri. Trebuie să citim cu atenție termenii și condițiile de retur, garanții, etc……altfel ne ard la buzunar.
    Mulțumesc !

  • Experienta mea cu Splendor/B&B a fost pozitiva in ceea ce priveste calitatea produselor.

    Ultima achizitie un ceas Seiko automatic, care are o abatare de doar cateva secunde pe luna.

    In general nu am avut prbleme cu orice produs cumparat de oriunde. Dar acest lucru se datoreaza faptului ca inainte de a cumpara ceva ma documentez temeinic, studiez specificatiile in detaliu, mai interesez de istoricul companiei producatoare, caut review-urile din surse multiple, verific cu grija fiecare detaliu al produsului inainte de a-l cumpara, etc.

    Nu va grabiti sa cumparati oricat de mult v-ati dori un lucru. Studiati cu grija piata si produsele asemanatoare. Cautati in primul rand calitate buna si apoi pretul acceptabil. Important este ca produsul sa fie original si cu renume in ceea ce priveste calitatea.

    Cumparand un lucru ce va place mult ar trebui sa o faceti cu pasiune, ceea ce inseamna timp investit, dar va si fereste de multe probleme.

  • Am avut aceeasi problema cu B&B de doua ori… prima data in Timisoara, cand, conform certificatului de garantie, am dus un ceas primit cadou, pentru schimbarea bateriei … acesta a fost trimis in service la Bucuresti(!!??!!) , dupa mai bine de 2 saptamani cand am mers sa-mi recuperez ceasul, surpriza …. „s-a pierdut pe drum” …. !!!! … iar modelul acela nu mai exista pe stoc si nici nu s-a mai fabricat! Am primit banii inapoi dar cadoul respectiv avea valoare sentimentala… Episodul doi, acum o luna am achizitionat tot de la B&B de data aceasta din Ploiesti o bratara. In nici doua saptamani a pierdut cateva pietricele…. Am mers cu ea in magazin si am solicitat schimbarea sau returnarea banilor… bineinteles, procedura lor nu permite decat …. trimiterea in service! Deci …. nici produs si banii blocati in contul lor!!! Total incorect ! Au o politica ce ar trebui cumva amendata!

  • Doamne m-a luat de cap ce am citit aici , si eu credeam ca am doar ghinion. Povestea mea este identica cu a multora dintre voi…pe scurt…Am cumparat de la magazinul Splendor Promenada mall Braila pe 05.08 2017 cu suma de 286,30 lei un ceas Boccia.Intrucit in prima saptamana de la cumparare am constatat ca avea probleme de functionare( ramanea in urma circa 5-10 minute in 24 ore si uneori se oprea) l-am returnat prin magazin la garantie. Dupa aproape 24 de zile calendaristice astazi 11.09 am fost chemat la magazin intrucit s-a primit ceasul de la garantie. Ajuns la magazin constat cu multa dezamagire ca ceasul nu functiona.Pe procesul verbal primit de la garantie cu stampila SC B and B colection SRL nu se mentioneaza nimic explicit cu privire la interventie. Initial am refuzat sa intocmesc un alt proces verbal pentru garantie intrucit toata situatie imi parea o mare bataie de joc. In final am intocmit un astfel de proces verbal in care am solicitat doar inlocuirea produsului sau stornarea banilor.Am trimis si un mail pe site pentru remedierea amiabila a situatiei dar nu are rost sa astept raspunsul din ce vad mai sus, e jale mare, singura solutie o sesizare on-line la ANPC cred.

  • Si eu am o experienta proasta cu ei. Am vrut sa-mi iau un Orient M-Force. Am si gasit la 1407 lei pe site-ul lor. Am sunat si mi-au zis ca trebuie sa sun in magazinul din Oradea (sunt din Oradea) sa le zic sa-l aduca acolo. A si venit ceasul peste doua zile si am ramas uimit cand amvazut in ce cutie era ceasul. O cutie de carton de genul cutiilor de carton in care se pun prajiturile in cofetarii. Cutie de culoare albastra si scris pe ea cu alb ORIENT. Am intrebat ca ce e cu cutia asta. Au zis ca la ei toate produsele ORIENT vin in aceste cutii. Evident nu am cumparat ceasul, noroc ca nu l-am platit la cumpararea pe site, ca nu l-au avut pe stoc in online shop. Ceasul NU ERA ORIGINAL!
    Firma aceasta este singurul service autorizat ORIENT in tara, pentru asta mi-a prezentat incredere.
    Este foarte trist ca in 2017 te lovesti de o asemenea smecherie ordinara.

  • am revenit dupa mult timp, nici ANPC-ul nu face nimic in privinta celor de la B&B am primit raspuns de la ei ca nu au calitate de expert tehnic si sa fac o expertiza tehnica la un expert autorizat.
    eu fiind din Constanta este un pic mai complicat deoarece in oras nu exista asa ceva.
    Deci….

Adaugați un comentariu